تدوین نقشه راه پیشگیری ازاعتیادکردستان/اجرای شیوع شناسی اعتیاد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، سلیم کریمی شامگاه سه شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، گفت: براساس برنامه ملی بودجه ای برای نقشه راه پیشگیری از اعتیاد استان ها اختصاص می یابد که ما آمادگی دریافت طرح های تحقیقاتی در ارتباط با این موضوع را داریم.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه های دستگاه ها را پیگیری خواهیم کرد، عنوان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر ۲۰ درصد اعتبارات تفاهم نامه ها و مابقی آن باید توسط دستگاه ها تامین و پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه  ۵۰ اولویت پژوهشی در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد در کشور ابلاغ شده است، بیان کرد: در استان نیاز به مراکی کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد داریم و متاسفانه مردم با ایجاد این مراکز در محلات مخالفت می کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان ادامه داد: انتظار می رود دستگاه ها و اداراتی که محل هایی که استفاده زیادی برای آنها ندارد به راه اندازی این مراکز اختصاص دهند.

کریمی با اشاره به اینکه طرح شیوع شناسی جدید اعتیاد در استان در حال اجرا است، عنوان کرد: تا پایان مردادماه امسال این طرح به اتمام می رسد و میزان افزایش یا کاهش تعداد معتادین مشخص خواهد شد.

وی اظهارداشت: به دلیل انعکاس اطلاعات اشتباه در این خصوص که گُل ماده مخدر و اعتیاد آور نیست متاسفانه شاهد افزایش مصرف آن هستیم و این ماده مخدر با ۲۶ نام مختلف عرضه می شود.  
وی میزان اعتبارات پیشگیری از اعتیاد استان در سال گذشته را کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: از این میزان بیشترین مبلغ به آموزش و پرورش و بهزیستی استان پرداخت شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به اینکه هنوز بیشترین ماده مخدر مصرفی دراستان تریاک است، افزود: در کشور سن مصرف مواد مخدر ۲۱ سال و در کردستان ۲۳ سال سن است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.