دانش آموزان نگرش منفی نسبت به درس ریاضی پیدا کرده‌اند

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، علی اکبر کمالی ظهر پنجشنبه در چهاردهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر درس ریاضی، رشد تکنولوژی، اظهار داشت: انگیزه و همت دانش‌آموزان برای یادگیری علاقه‌مندانه و خودانگیخته درس ریاضی کم است و کششی به یادگیری آن ندارند.

وی بیان داشت: حجم کتاب‌های درس ریاضی زیاد و ساعت تدریس آن‌ها کافی نیست؛ همچنین ترتیب‌چینی عناوین این درس بر اساس اصول روان‌شناسی کودک نبوده و غیر منطقی و غیر علمی به نظر می‌آید.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: امروز نیاز به تقویت روش های تدریس درس ریاضی و روش‌های ارزیابی مورد توجه است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان بعد از یادگیری نیاز به ارزیابی دارند و در این راستا به کارگروه‌های ارزیابی نیاز داریم.

کمالی با بیان این که بی‌توجهی به نیازهای عاطفی دانش‌آموزان مهم‌ترین عامل گرایش منفی آن‌ها به درس ریاضی است، اعلام کرد: درس ریاضی را جدی بگیرید ابتدایی‌ترین جمله‌ای است که دانش‌آموزش از معلم می‌شنود که سبب رشد ترس تنفر از این درس و تشبیه درس ریاضی به یک غول می‌شود.

وی راه تغییر این نگرش به درس ریاضی را اصلاح روش‌های تدریس دانست و بیان داشت: آگاهی از کاربردهای ریاضی در زندگی روزمره انگیزه یادگیری آن را افزایش می‌دهد؛ فلسفه آموزش ریاضی را به اطلاع دانش‌آموزش برسانید که فهم سودمندی‌ها او را به یادگیری آن سوق می‌دهد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.