فخری: فدراسیون‌ها سهمیه المپیکی خود را کم نکرده‌اند/ پیش‌بینی تعداد مدال زود است

پیمان فخری در گفت‌وگو با خبرگزاری تاریخ ما در پاسخ به این پرسش که وضعیت رشته های المپیکی را در یک سال وقفه به وجود آمده در برگزاری المپیک، چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: ما جلسات با فدراسیون ها را مجددا راه اندازی کردیم تا هماهنگی بیشتری بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها ایجاد شود. سعی کنیم با توجه با شروع تمرینات  و فشردگی کار، کمک حالشان باشیم و مشکلات و دغدغه هایی را که دارند حل کنیم و از روند آمادگی ورزشکاران و برنامه هایی که دارند نیز مطلع شویم. تا الان جلسات خوبی را با هفت فدراسیون داشتیم و اکثر قهرمانان ما با شرایط خوب در اردو هستند. سعی کردیم در ستاد عالی بازی های المپیک نیازها و مشکلاتی که داشتند را برطرف کنیم.

فخری در مورد اینکه فدراسیونی بوده که تعداد سهمیه خود را نسبت به آنچه سال گذشته مطرح کرده بود، کمتر پیش بینی کند، تاکید کرد: فدراسیونی نبوده که تعداد سهمیه های پیش بینی شده خود را کمتر کند. با توجه به اینکه ورزشکارن وقت بیشتری داشتند تا آماده تر شوند امیدواری برای افزایش سهمیه ها بیشتر شده است. در کل وضعیت  بدی از لحاظ کسب سهمیه المپیک نیست و از هدف گذاری که  خودمان کرده بودیم دور نیستیم.

رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی درپاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در جلسات با فدراسیون ها در مورد کسب مدال هم صحبت می شود و پیش بینی چه تعداد مدال است؟ تاکید کرد: در مورد مدال آوری هم حتما در جلسات صحبت می شود. دغدغه ها و خواسته های کمیته ملی المیپک به فدراسیون ها اعلام می شود و مطمئنا یکی از محورهای صحبت های ماست. هر چند که ما ارزیابی ما خود را داریم اما الان صحبت کردن در مورد اینکه چه تعداد مدال پیش بینی می شود زود است  چون سال گذشته نزدیک بازی ها سه نفر از ستاره های ما حمیده عباسعلی، سهراب مرادی  و حسن یزدانی کارشان به عمل جراحی کشید و شرایط قابل پیش بینی نیست بنابراین زود است که بخواهیم در مورد مدال پیش بینی کنیم.

او در مورد اینکه ۵ میلیارد بودجه کمکی کمیته ملی المپیک جوابگوی نیاز های فدراسیون های المپیکی است یا خیر، تصریح کرد: آقای صالحی امیری با وجود اینکه این بودجه را تعیین کرد اما گفته کمیته کارشناسی اگر نیاز به بودجه بیشتری داشته باشد، بگوید  و سعی می کند منابع مالی را تامین کند. هیات اجرایی  و آقای صالحی امیری دستمان را باز گذاشته اند و ما هم در حال بررسی نیازها و برنامه های فدراسیون ها هستیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر در پاسخ به این پرسش که در نشست های تخصصی با فدراسیون ها روند آمادگی  تیم خود را چگونه ارزیابی کرده است، گفت: من گزارش های لازم را دادم. روند سابریست ها خوب است و خدا را شکر اردوها به جدی شروع  شده اند و خوب تمرین می کنیم. 

او در مورد وضعیت مصدومیت عابدینی نیز تاکید کرد: کتف مجتبی عابدینی درد می کرد اما روز به روز بهتر می شود و خیلی به او فشار نمی آوریم چون اولویت برای ما بهبودی کتفش  است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.