فرمانداران شهرستان‌ها در انتخاب مدیران مستقل عمل کنند

اهواز- استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌ها در انتخاب مدیران مستقل عمل کنند، گفت: از فرمانداران درخواست می‌شود که با همه مقامات عالی شهرستان تعامل سازنده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما ، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز سه‌شنبه در نشست با فرمانداران شهرستان‌های استان که با حضور معاونان استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: برخی از سنت‌ها و آداب و رسوم ارزشمند رایج در فرهنگ ما با شرایط پاندمی سازگاری ندارد و ما باید خود را با آن وفق دهیم‌.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری مراسم شلوغ شادی و عزا در خوزستان موجب تشدید و گسترش روند شروع شده است، افزود: از فرمانداران شهرستان‌ها انتظار می‌رود که به صورت جدی با این تخلفات و مراسم مقابله کنند؛ البته قبل از توسل به نیروی سلبی نسبت به توجیه صاحبان مجالس توجه ویژه داشته باشند چرا که با برگزاری یک مراسم عزاداری و یا جشن به قیمت چندین مراسم عزا و مرگ‌ومیر عزیزان ما خواهد بود و هیچ‌کس راضی به این پرداخت این بهای گزاف و دردناک نخواهد بود.

استاندار خوزستان در ادامه به مسئله انتخابات پیش رو اشاره و اظهار کرد: فرمانداران به عنوان مجریان اصلی انتخابات باید نسبت به رعایت اصل بی‌طرفی، سلامت و شفافیت انتخابات اهتمام داشته و هر جایی که هیئت‌های اجرایی متناسب با این ملاک‌ها انتخاب نشده باشند، نسبت به اصلاح ترکیب انتخاب شده مبادرت ورزند.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: از فرمانداران درخواست می‌شود که با همه مقامات عالی شهرستان همچون ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندهان نیروهای مسلح و رؤسای دادگستری شهرستان‌ها تعامل سازنده داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرمانداران در عین رعایت احترام و تعامل سازنده با مقامات عالی و مؤثر شهرستان‌ها باید نماینده دولت و نظام باشند و در انتخاب مدیران مستقل عمل کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: گر چه ممکن است فردی برای منصبی به آنها معرفی شده باشد اما تنها در صورتی این مسئولیت را به وی محول کنند که دارای سه شاخص توانمندی، همراهی با سیاست‌های دولت و سلامت نفس باشد که این شاخص‌ها منحصراً توسط کمیته منابع انسانی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ همچنین در مرحله بعد هم که مطابق قانون در زمینه شاخص وفاداری به نظام هم از نهادهای مربوطه استعلام انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.