تحصیل شش هزار دانش‌آموز و ۱۰۰ دانشجوی افغان در استان بوشهر

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مجید خورشیدی صبح دوشنبه در نشست با سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران، معاون کمیساریای عالی پناهندگان در چین و معاون اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اظهار داشت: کشور ما میزبان مهاجران و پناهندگان از کشورهای مختلف است و خدمات مختلف و متنوعی به آنان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی، رفاهی، درمانی و معیشتی به مهاجریان و پناهندگان اضافه کرد: اتباع افغانی در کنار دانش‌اموزان ایرانی در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و به صورت رایگان تحصیل می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به میزبانی کشورمان از سه میلیون مهاجر افغان و دو میلیون نفر از مردم عراق خاطرنشان کرد: بیش از ۳۶ هزار تبعه افغانستان در استان بوشهر سکونت دارند.

وی با اشاره به تحصیل شش هزار دانش‌آموز و ۱۰۰ دانشجوی افغان در استان بوشهر بیان کرد: خدمات آموزشی رایگان، برنامه‌های فرهنگی، مددرسانی و توانمندسازی مهاجران افغانی از خدمات این خدمات است.

خورشیدی از مهارت‌آموزی سه هزار مهاجر افغان خبر داد و افزود: جشنواره افغانستان شناسی، مسابقات فرهنگی، ورزشی و . . . از جمله اقدامات و خدمات ارائه شده به مهاجرین افغانی در استان بوشهر است.

وی با اشاره به روابط مستحکم ایران و چین در طول تاریخ افزود: بنیاد خیریه چینی در توجه به اقتصاد مهاجران بهبود زندگی، آموزش، بهداشت و توسعه روستایی کار بزرگی دارد و باید از این تجارب استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: برای توانمندسازی اقتصادی مهاجران افغانی با کمک و مساعدت بنیاد خیریه چینی به صورت مشارکتی ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان بوشهر آماده هستیم.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.