تمدید نمایشگاه کتاب فارس تاجمعه ۹ آذرماه/برگزاری روز فرهنگ اوز

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت و گو با خبرنگار «تاریخ ما» با بیان این مطلب، از تمدید زمان برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب تا نهم آذرماه جاری خبر داد و گفت: در ۳ روز اول این نمایشگاه بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بن خرید کتاب به فروش رسیده است.

مهدی امیدبخش با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن توزیع خواهد شد، گفت: علاقه مندان به حضور در نمایشگاه کتاب می توانند با تهیه این بن ها علاوه بر تخفیف ۲۰درصدی، از۱۰تا ۲۰ درصد تخفیف ناشران نیز در خرید کتاب بهره مند شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، از ساعت ۱۰ تا ۱۹ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می باشد.

این در حالیست که به گفته مدیر اجرایی هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس، روز فرهنگ شهر اوز که در  از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شهرهای خلاق کتابخوانی معرفی شده است در هفدهمین نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد.

امیدبخش افزود: شهر اوز در حوزه ترویج کتابخوانی اقدامات موثری به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان به انجان رسانده و یکی از نامزدهای جدی کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است، بنابر این، در روز فرهنگ این شهر که در «سرای اندیشه و هنر» نمایشگاه کتاب فارس برگزار شد نیز اغلب برنامه ها توسط کودکان و نوجوانان به اجرا رسید.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از مردم شهر اوز و به علاوه مخاطبان نمایشگاه کتاب فارس در کنار مسئولین این شهر همچون فروغ هاشمی ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز،  جعفر راستگو سخنگوی شورای اسلامی استان فارس و عضو شورای این شهر، مهران عسکری رییس شورای اسلامی و رییس دبیرخانه پایتخت کتاب اوز، محمود محبی عضو شورای شهر و بازرگانی مسئول موزه مردم شناسی شاهد برنامه های این کودکان و نوجوانان بودند.

معاون فرهنگی ارشاد فارس اضافه کرد: «رمیصا زمانی» کودک ۶ساله به شاهنامه خوانی پرداخت و رزم رستم و سهراب را برای مردم نقالی کرد؛ آیدا مختاری و ستاره منوچهری که با لباس سنتی و ثبت ملی شدۀ «اِوَز» اجرای برنامه را به عهده داشتند از باشگاه کتابخوانی شهر دعوت کردند تا با نمایش خلاق کتابی را به کودکان معرفی کنند که کتاب «دست ها که برای زدن نیست» توسط باشگاه کتابخوانی پروانه ها به تسهیلگری معصومه هرمی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، گروه مولودی خوانی به سرپرستی و دف نوازیِ غلامحسین پرنگ به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و برگزاری نمایشگاه کتاب نویسندگان اوز از دیگر برنامه های روز فرهنگ این شهر در نمایشگاه کتاب فارس بود.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.