روند افزایش کودکان کار در اردبیل آسیب‌شناسی شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، بهزاد ستاری پیش از ظهر یکشنبه در کارگروه اجتماعی ساماندهی کودکان خیابانی اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه در ماه‌های اخیر اقدامات بسیار مناسبی در خصوص توانمندسازی خانواده‌های کودکان کار و مدیریت موضوع داشتیم، اما در چند هفته گذشته شمار کودکان خیابانی در شهر افزایش داشته است.

به گفته وی در کنترل آسیب‌های اجتماعی از جمله مقابله با رشد کودکان کار و خیابانی باید ریشه‌یابی صحیحی انجام شده و با ارائه راهکارهای مناسب و زودبازده به مقابله با چنین پدیده‌هایی رفت.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: از ابتدای سال جاری توسط بهزیستی و موسسات خیریه و غیردولتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای کودکان کار و خیابانی و توانمندسازی خانواده‌های آنان هزینه شده است.

ستاری به فعالیت دو مرکز حمایت از کودکان کار در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: انجام اقدامات قهری و توسل به زور در جمع‌آوری کودکان کار پاسخگو نبوده و نیازمند فرهنگسازی صحیح و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها و آشنایی با عواقب جبران‌ناپذیر حضور کودکان در خیابان برای درآمدزایی هستیم.

وی افزود: مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده از جمله موسسات فعال استان اردبیل در خصوص جلب مشارکت‌های عمومی و حمایت‌های لازم از کودکان کار اردبیلی در حال فعالیت هستند.

 مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: با جمع‌آوری گزارشات نهایی نیاز ویژه ۱۰۶ کودک کار اردبیلی احصاء شده و برای انجام حمایت‌های لازم به دستگاه‌های مرتبط ارجاع شده است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.