سفر هیات عالی رتبه آمریکایی به خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این هیات قرار است به بررسی روابط دو جانبه و اوضاع در منطقه خاورمیانه بپردازد.

این هیات شامل “درک چولت”، مشاور وزارت خارجه آمریکا و “برت مک‌گورک”، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به همراه “جویی هود”، دستیار موقت وزیر خارجه در امور خاورنزدیک و “دانا استرول”، معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: این هیات در ابوظبی، امان، قاهره و ریاض توقف دارد و با مقام‌های ارشد دولت‌های این کشورها دیدار می‌کند و بر روابط امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دیرپای بین آمریکا و این کشورها تاکید می‌کند.

مقام‌های آمریکایی قرار است با هدف تقویت شراکت استراتژیک خود با امارات به این کشور سفر کنند و به بررسی مسائل منطقه‌ای و همچنین اقدامات مشترک درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی و پیشبرد انرژی پاک بپردازند.

این هیات آمریکایی در اردن بر روی مسائل مشترکی که نگرانی دو طرف است و همچنین دستور کار اصلاحات اقتصادی در این کشور تمرکز دارد.

توقف بعدی در مصر است و هیات آمریکایی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری این کشور به بررسی روابط دو جانبه،‌ امنیت منطقه، همکاری اقتصادی و حقوق بشر به گفتگو می‌پردازد.

در عربستان نیز که آخرین مرحله سفر این هیات است،‌ آنها درباره درگیری‌های یمن و همچنین تلاش‌های ریاض برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصادش گفتگو می‌کنند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.