ریاض المالکی: امنیت منطقه در گرو تشکیل کشور مستقل فلسطین است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در بغداد خاطرنشان کرد، نبرد با رژیم صهیونیستی مشخص کرد، دولت رژیم اشغالگر نمی‌تواند روند درگیری را مشخص کند و این رژیم باید بداند در صورت تداوم تجاوزات خود علیه فلسطینیان بهای آن را پرداخت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود، معادله جدیدی صورت گرفته است، در نتیجه آنچه قبل از درگیری پذیرفته شد، بعداً پذیرفته نخواهد شد.

ریاض المالکی همچنین تصریح کرد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مجبور شد وارد مذاکرات با رهبری فلسطین شود.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت، سفر وزیر خارجه آمریکا به رام‌الله، تل‌آویو و امان دلیلی محکم بر پیوستن دولت آمریکا به این پرونده است.

وی همچنین گفت، هیچ ثبات، صلح و امنیتی در منطقه برقرار نمی‌شود مگر با ایجاد راهکاری همیشگی برای مسأله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی.

المالکی همچنین تاکید کرد، رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب جنایت جنگی شد و نمی‌تواند از مصونیت برخوردار باشد و باید تحریم‌هایی علیه این رژیم اعمال شود تا متوجه شود بهایی وجود دارد که باید پرداخت کند.

وی همچنین تصریح کرد: آنچه ما به دنبال آن هستیم تضمین تداوم آتش بس در غزه، لغو محاصره آن و تسهیل روند بازسازی است.

ریاض المالکی ادامه داد، نبرد با رژیم اشغالگر ادامه دارد و این مسأله نیاز به حمایت و پشتیبانی تمامی برادران و دوستان دارد.

وی همچنین عنوان کرد، تحرکات دیپلماتیک فلسطینی برای بازخواست و مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت‌هایش ادامه دارد.

ریاض المالکی روز یکشنبه در سفری رسمی وارد بغداد شد که مدت زمان آن مشخص نیست.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بغداد با برهم صالح، رئیس جمهور و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق دیدار و رایزنی کرد.

بامداد جمعه، آتش بس میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطینی در غزه پس از گذشت ۱۱ روز از حملات و تجاوزهای رژیم اشغالگر علیه نوار غزه آغاز شد.

عراق پیشتر تجاوزات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین را محکوم کرده بود و از حمایت تمام قد خود از تمامی اقدامات بین‌المللی برای تثبیت حقوق فلسطینیان خبر داده بود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.