اشکنازی در مصر: بازسازی غزه منوط به حل مساله اسیران و مفقودان ماست

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه “کان” رژیم صهیونیستی، این اظهارات گابی‌ اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از دیدار با سامح شکری، وزیر خارجه مصر در قاهره مطرح شد.

شکری تصریح کرد: هرگز اجازه بازسازی غزه بدون حل مساله بازگشت اسیران و مفقودان را نمی‌دهیم.

از زمان جنگ علیه غزه در تابستان ۲۰۱۴ حماس دو سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفت و هیچ جزئیاتی از سرنوشت آن دو در دست نیست. در حالی که دو شهروند اسرائیلی نیز در شرایطی مبهم در فاصله زمانی کوتاه وارد غزه شدند.

در این راستا احمد حافظ، سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد: این سفر در چارچوب ادامه ارتباط مصر با دو طرف اسرائیلی و فلسطینی برای تثبت آتش بس بین اسرائیل و غزه است.

او اشاره کرد: شکری در این دیدار بر لزوم تکیه بر اعلام آتش‌بس از طریق توقف تمام تدابیر تنش‌زا و ممانعت از افزایش درگیری‌ها در خاک فلسطین و لزوم توجه به حساسیت مربوط به قدس شرقی و مسجد الاقصی و تمام مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد.

شکری همچنین بر اهمیت تحرک در مرحله آینده برای اتخاذ تدابیر بیشتر با هدف تقویت آتش‌بس و فراهم سازی شرایط لازم جهت ایجاد فضای مناسب برای احیای روند سیاسی مورد نظر و از سرگیری مذاکرات جدی و سازنده بین دو طرف به شکل فوری و امتناع از تدابیری که مانع تلاش‌ها در این زمینه می‌شود، تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر بر موضع ثابت این کشور در دستیابی به راه حل دو کشوری به عنوان تنها راه تحقق صلح عادلانه و دائمی و امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

او حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن 1967 با استناد به اصول بین‌المللی را مورد تاکید قرار داد.

به گفته شکری، قاهره به تلاش‌ها و تماس‌ها با تمام طرف‌ها در جهت تحقق این هدف ادامه می‌دهد.

حافظ در پایان گفت، دو وزیر راه‌های تسهیل روند بازسازی فوری غزه در مرحله آینده را بررسی و روی ادامه رایزنی‌ها بین دو طرف و تشکیلات خودگردان فلسطین برای خروج از رکود موجود در روند صلح توافق کردند.

اشکنازی امروز وارد مصر شد که اولین سفر او به قاهره بعد از ۱۳ سال است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.