خواسته جمعی از رهبران سابق جهان از گروه ۷ برای پرداخت هزینه واکسیناسیون کووید-۱۹

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقامات و رهبران ارشد این درخواست را در آستانه نشست گروه هفت در انگلیس که از روز جمعه آینده آغاز شده و در جریانش قرار است جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با رهبران انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و ژاپن دیدار داشته باشد، مطرح کردند.

این مقامات و رهبران ارشد سابق کشورهای جهان در نامه خود به گروه هفت گفتند، همکاری جهانی در سال ۲۰۲۰ شکست خورد اما سال ۲۰۲۱ می‌تواند یک دوره جدید را رقم بزند.

در این نامه تصریح شد: اینکه گروه هفت و گروه ۲۰ با حمایتشان واکسنها را آماده کرده و در دسترس کشورهای با سطح در آمد متوسط و پایین قرار دهند یک کار خیریه نیست بلکه در راستای منافع راهبردی هر کشوری است.

از جمله امضا کننده‌های این نامه گوردون براون و تونی بلر، نخست وزیران اسبق انگلیس، بان کی مون، دبیر کل سابق سازمان ملل و ۱۵ تن از رهبران سابق آفریقا بودند.

آنها تصریح داشتند، گروه هفت و رهبران دیگری که به اجلاسش دعوت شده‌اند باید تضمین کنند که برای مبارزه با همه گیری در سطح جهان به پرداخت هزینه‌ای بالغ بر حدود ۳۰ میلیارد دلار در سال برای مدت دو سال بپردازند.

براون اظهار کرد: پرداخت این پول از سوی گروه هفت کار خیریه نیست، این حفاظت از خود به منظور متوقف ساختن گسترش و جهش بیماری و بازگشت دوباره آن برای تهدید همه ما است.

او در بیانیه‌ای گفت: هزینه کردن به میزان ۳۰ پنس (۰.۴۳ دلار) به ازای هر شخص در هفته در انگلیس هزینه‌ای کوچک است که به منظور بهترین سیاست بیمه در جهان پرداخت می‌شود.

اخیرا یک نظرسنجی از سوی بنیاد خیریه “کودکان را نجات دهید” دریافت که حمایت عمومی قدرتمندی در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و کانادا از پرداخت مبلغ ۶۶ میلیارد دلاری مورد نیاز برای واکسنهای کووید-۱۹ در سطح جهانی از سوی گروه هفت وجود دارد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.