دیدار رهبر انصارالله یمن با هیئت عمان

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله در توییتی نوشت، در دیدار میان این هیئت که در صنعا حضور دارد و عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله پیام های متقابل مربوط به مسائل انسانی و دیگر مسائل مرتبط بررسی شد.

وی افزود، الحوثی در این دیدار از هیئت عمانی بابت تلاش‌های این کشور برای حل بحران یمن قدردانی کرد.

هیئت عمانی روز شنبه به همراه عبدالسلام که رئیس هیئت مذاکرات انصارالله در عمان است وارد صنعا شد.

یک منبع آگاه گفت، این هیئت برای بررسی پرونده‌های مربوط به بازگشایی فرودگاه صنعا، توقف حملات در استان مارب و بازگشایی جزئی بندر حدیده در صنعا حضور دارد.

این منبع گفت، در مورد بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر حدیده توافق نظر تقریبی وجود دارد و انتظار می‌رود به زودی اجرایی شود تا زمینه برای بازگشت به مذاکرات سیاسی فراهم شود.

دولت عمان تلاش دارد انصارالله را برای برقراری آتش بس پیشنهادی سازمان ملل که دولت مستعفی یمن و عربستان رهبر ائتلاف عربی با آن موافقت کرده اند، متقاعد کند.

انصارالله قبول برقراری آتش بس را به لغو محاصره یمن و توقف کامل عملیات ائتلاف عربی مشروط کرده است.

همچنین مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن با این هیئت در صنعا دیدار کرده و ابراز امیدواری کرد که که تلاش های مسقط موفقیت آمیز باشد.

در این دیدار تلاش های مسقط برای کاهش درد و رنج ملت یمن ناشی از محاصره و حمله به این کشور بررسی شد.

احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن هم گفت، این دولت روی نقش عمان در همگرایی دیدگاه های طرفین درگیر در یمن حساب می کند.

وی افزود، دولت مستعفی از ابتکارعمل بین المللی که شامل چهار بخش مهم برقراری آتش بس، بازگشایی فرودگاه صنعا، تسهیل صادرات مشتقات نفتی از بندر حدیده و دعوت به بازگشت به مذاکرات سیاسی درباره آینده یمن است، استقبال می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.