انصارالله: مواضع عمان را ارج می‌نهیم اما بر سر حقوق مشروع یمن چانه نمی‌زنیم

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، رضوان الحیمی، عضو شورای عالی انقلاب و یکی از وزرای کابینه دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تلاش‌هایی که توسط عمان برای کاستن رنج‌های انسانی مردم یمن به دلیل محاصره و تعدی آمریکا و عربستان انجام می‌شود، قابل ستایش است و مردم یمن نقش عمان و سلطان این کشور را فراموش نخواهند کرد.

الحیمی عنوان داشت: من بر این باورم که ممکن است نقش عمان گسترده‌تر از نقش سازمان ملل باشد، چراکه عمان مواضع مثبتی از زمان آغاز تعدی‌ها به یمن داشت، اما این درمورد جزئیات و جوانب دیگر است.

وی ادامه داد: اما درخصوص مسائل اساسی باید گفت که امتیازدهی و کوتاه آمدنی در کار نخواهد بود، چراکه این امر مربوط به حقوق اصولی و مشروع و ثابت مردم یمن است و هر گونه تلاشی برای مرتبط ساختن آن به جوانب نظامی و سیاسی، به منزله مصادره پیش و پا افتاده‌ترین حق ملت یمن به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: هر هیاتی که به یمن می‌آید، نباید با مردم جز درمورد آنچه که محق است، مذاکره کنند، آنها باید بدانند که متجاوزان عربستانی، اماراتی و آمریکایی  نمی‌توانند از طریق مذاکرات به طمع‌های خود برسند. آنها در نبرد شکست خورده‌اند و باید تجاوز را متوقف کرده و به محاصره ظالمانه پایان دهند.

روز یکشنبه، هیاتی از عمان وارد یمن شد تا روند صلح را مورد بررسی قرار دهد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.