اشتیه: دولت جدید اسرائیل بهتر از دولت قبلی نیست

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت النشره، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن بیانیه نفتالی بنت، نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی در حمایت از شهرک‌سازی‌ها به ویژه در مناطق “ج” اظهار کرد: کابینه جدید در اسرائیل را بهتر از کابینه قبلی نمی‌دانم.

او افزود: برای این کابینه جدید تا زمانی که آینده و حقوق مشروع ملت فلسطین را در نظر نگیرد، هیچ آینده‌ای وجود ندارد.

اشتیه تاکید کرد: فلسطین به سازوکار جدیدی نیاز دارد تا به سرعت جایگزین سازوکار قبلی جهت بازسازی غزه شود تا تخریب‌های انجام شده توسط دشمن بازسازی شده و برای آنهایی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند، پناهگاهی ایجاد شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: با کنار رفتن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر قبلی، یکی از بدترین ایستگاه‌ها در تاریخ درگیری با اسرائیل شاید بسته ‌شود و از نظر بدی تنها دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) با آن برابر بود.

او افزود: آنچه غزه علاوه بر بازسازی‌ها می‌خواهد و به آن نیاز دارد، احیای اقتصاد آن از طریق لغو محاصره و تقویت زیرساخت‌های تولیدی آن است.

اشتیه در ادامه نسبت به پیامدهای خطرناک ناشی از تصمیم مقامات رژیم اشغالگر مبنی بر صدور مجوز برای راهپیمایی تحریک‌آمیز افراطی‌های احزاب راستگرا در خیابان‌های شهر قدس اشغالی موسوم به “راهپیمایی پرچم‌ها” هشدار داد.

او درباره بحران کرونا نیز گفت: مقداری واکسن از منابع مختلف برای ما تامین شده که ایمنی بالایی را ایجاد می‌کنند، از مردم می‌خواهیم تا زمانی که مصونیت اجتماعی ایجاد نشده نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با ۶۰ رای موافق در برابر ۵۹ رای مخالف، کابینه جدید این رژیم را تایید کرد به این ترتیب ۱۲ سال ریاست پیاپی نتانیاهو بر کابینه قبلی پایان یافت و قرار است نفتالی بنت برای دو سال نخست وزیر بوده و پس از او یائیر لاپید نیز برای دو سال جایگزین او شود.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.