میانمار قصد دارد همکاری‌های نظامی خود با روسیه را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مین آنگ هلاینگ، فرمانده ارتش و رهبر خونتای میانمار در یک کنفرانس بین‌المللی نظامی در مسکو شرکت و با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار کرد.

مین آنگ هلاینگ در مصاحبه‌ای با شبکه اسپوتنیک گفت: ما یک شراکت جدید ایجاد خواهیم کرد و آن را توسعه خواهیم داد. از همان ابتدا، همکاری نظامی ما به گونه‌ای طراحی شد که با گذشت زمان گسترش یابد. به همین خاطر است که در جریان آن نشست عمدتا درباره توسعه همکاری‌های موجود صحبت کردیم.

در جریان آن نشست شویگو اشاره کرد که میانمار یک شریک استراتژیک ثابت شده و یک متحد قابل اعتماد در جنوب شرق آسیا و منطقه آسیا-اقیانوس آرام است در حالی که هلاینگ تاکید کرد که ارتش میانمار به لطف روسیه به یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در این منطقه تبدیل شده است.

مین آنگ هلاینگ گفت: در جریان این نشست، عمدتا درباره مسائل دفاع هوایی صحبت کردیم. یک علاقه دوجانبه درخصوص توسعه همکاری‌هایمان در این حوزه وجود دارد. به خاطر علاقه قدرت‌های بزرگ به میانمار، این کشور باید ظرفیت‌ها و قدرت‌های دفاع هوایی‌اش را تقویت کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شدند که رئیس شرکت کشتی‌سازی “ای‌کی بارز” به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که یکی از اعضای انجمن آسه‌آن- که میانمار نیز جز آن است- علاقه خود را به خرید دو کشتی گشت‌زنی “پراجکت ۲۲۱۶۰” از روسیه و ساخت دو کشتی دیگر در کارخانه کشتی‌سازی خودش ابراز کرده است. این خریدار بالقوه می‌خواهد این کمپانی روسی یک خط تولید راه‌اندازی کند و کارگران را آموزش دهد.

ارتش میانمار اول فوریه سال ۲۰۲۱ در جریان یک کودتا زمام امور کشور را برعهده گرفت. از زمان کودتا، اعتراضات گسترده‌ای در میانمار صورت گرفته است. از سوی دیگر مقامات ارتش تاکید دارند که این کودتا توجیه‌پذیر است و متعهد شده‌اند تا پس از برگزاری انتخاباتی جدید که تاریخ آن هنوز مشخص نشده، قدرت را منتقل کنند.

مین آنگ هلاینگ، فرمانده کل نیروهای مسلح میانمار همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به اسپوتنیک گفت، هدف نهایی معترضان میانماری این است که کشورهای دیگر رسما در سیاست داخلی این کشور جنوب شرق آسیا مداخله کنند.

او گفت: در ابتدا ما با اعتراضات مواجه شدیم. شما علت آن را می‌دانید؛ انتخابات آلوده به تقلب. پس از آن اعتراضات وارد تروریسم شد و دلایل دیگری برای آن به وجود آمد. هدف نهایی این معترضان این است که کشورهای دیگر رسما در امور داخلی کشورمان مداخله کنند. به منظور اینکه کشورهای دیگر مداخله کنند، آنها به یک وضعیت ناآرام در این کشور نیاز دارند.

فرمانده کل نیروهای مسلح میانمار همچنین گفت: غرب می‌خواهد مردمی که در میانمار مسوول هستند، کنترل کند.

به گفته او، درک دمدمی‌مزاجانه از وقایع اخیر میانمار، هدف غرب برای “نابود کردن کشور ما” را توضیح میدهد. مین آنگ هلاینگ افزود: دلیل دوم این است که آنها می‌خواهند روی کسانی قدرت داشته باشند که مسوولیت دارند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.