انتقاد لاپید از گروکشی نتانیاهو برای حمایت از “قانون شهروندی”

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، ه نقل از سایت روزنامه عربی۲۱، بنیامین نتانیاهو، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و نخست وزیر سابق این رژیم در نشست رهبران احزاب مخالف گفت: در صورتی که ائتلاف دولتی با تقویت قانون “اساس مهاجرت” و تصویب آن در جلسه اول موافقت کند مخالفان با تمدید بند موقت قانون “منع اتحاد خانواده‌های فلسطینی” یا همان “قانون شهروندی” به مدت دو ماه موافقت خواهند کرد.

ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی با پیشنهاد نتانیاهو مخالفت کرد.

در این راستا یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به شدت از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: من از مخالفان می‌پرسم که دقیقا چه کسی را مجازات می‌کنید؟ به چه کسی آسیب می‌زنید؟ آیا این نقش شما به عنوان مخالف است. آسیب رساندن به صهیونیسم و هویت یهودی اسرائیل؟!

وی گفت: مخالفان باید مخالف ما در دولت باشند نه مخالف اسرائیل و مردم اسرائیل. اکنون مخالفان تهدید می‌کنند که علیه قانون “منع اتحاد” رأی می‌دهند.

قانون منع اتحاد در واقع اتحاد خانواده‌های فلسطینی را که یکی از آن‌ها هویت اسرائیلی و یکی هویت فلسطینی دارد برای زندگی در داخل اراضی اشغالی منع می‌کند.

این قانون اعطای تابعیت “اسرائیلی” به فلسطینیانی که با زنان “اسرائیلی” ازدواج کرده‌اند منع می‌کند.

همچنین این قانون از ورود فلسطینی‌ها از کرانه باختری و نوار غزه و همچنین کشورهایی مثل لبنان، عراق و سوریه که اسرائیل آن ها را “دشمن” خود می‌داند، به سرزمین‌های اشغالی ممانعت می‌کند.

در این قانون به موضوع ورود به محل کار یا مراکز درمانی اشاره‌ای نشده است. این قانون تمام فلسطینی‌ها را “تهدیدی امنیتی” می‌داند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.