لاوروف: اقدامات یکجانبه غرب منجر به بدتر شدن اوضاع انسانی در سوریه شده است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبد اللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود در مسکو اظهار کرد: اقدامات یکجانبه غرب علیه سوریه اوضاع انسانی این کشور را بدتر کرده است.

وی افزود: آمریکا به شکل غیر قانونی در سوریه حضور دارد و ثروت آن را غارت می‌کند و مانع از بازسازی این کشور می‌شود.

لاوروف گفت: گمان نمی‌کنم خطر داعش در عراق و سوریه به شکل قابل توجهی افزایش یافته باشد و طرح این گروه برای برپایی خلافت در این دو کشور ناکام گذاشته شد.

وی ادامه داد: روسیه از تصمیم بحرین برای بازگشایی سفارتش در دمشق استقبال می‌کند.

لاوروف همچنین با اشاره به اختلاف میان کردها و دولت سوریه تصریح کرد: از همان روزهای ابتدایی آغاز منازعه در سوریه به تماس و ارتباط میان دولت دمشق و کردها تشویق کردیم. کردهای سوریه باید استقلال و علاقه خود را برای یافتن راه حل به همراه دولت دمشق نشان دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: روسیه به زودی نسخه به روز شده‌ای از مفهوم امنیت جمعی در منطقه خلیج (فارس) را ارائه می‌دهد.

لاوروف تاکید کرد: داعش در حال تقویت مواضع خود در افغانستان است و ما در حال رایزنی برای محافظت از همسایگان خود در آسیای میانه در مقابل این خطر هستیم.

در مقابل الزیانی نیز با اشاره به عادی سازی روابط منامه و تل‌آویو گفت: توافق صلح ما با اسرائیل در چارچوب شیوه ما برای تحقق صلح در منطقه صورت گرفت.

وی افزود: در دیدار با لاوروف بر پایبندی بحرین به راه حل دو کشوری طبق ابتکار عمل صلح عربی تاکید کردم.

الزیانی درباره بهبودی روابط با قطر نیز تاکید کرد: از قطر دعوت کردیم که گفت‌وگوهایی را برای امضای توافقنامه دو جانبه میان دو کشور انجام دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.