گزارش سازمان ملل درباره سوءاستفاده از زندانیان در شرق اوکراین

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دفتر کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، سوءاستفاده از زندانیان به ویژه در مراحل اولیه درگیری‌های شرق اوکراین شدید بود اما امروز ادامه پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، بین ۷۹۰۰ تا ۸۷۰۰ بازداشت از ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ تا ۳۰ آوریل سال جاری میلادی صورت گرفته است که شامل ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ مورد از سوی دولت و ۴۳۰۰ تا ۴۷۰۰ مورد از سوی جدایی طلبان شرق اوکراین می‌شود.

همچنین بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو طرف درگیر در اوکراین از تاسیسات مخفیانه بازداشت استفاده کرده‌اند که تحت نظارت دادستانی نیستند.

ماتیلدا بوگنر، رئیس هیات نظارت حقوق بشر در اوکراین گفت: هفت سال از آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین می‌گذرد و غیرقابل قبول است که چنین نقض گسترده حقوق بشری هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته باشد.

وی ادامه داد: ممنوعیت شکنجه و سایر رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه قطعی است. شکنجه هرگز توجیهی نداشته است.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین در گزارش خود آورده است: هم در قلمروهای تحت کنترل دولت اوکراین و هم جدایی طلبان، شکنجه و سوءرفتار شامل خشونت‌های جنسی برای اعتراف گیری یا گرفتن اطلاعات یا مجبور کردن بازداشتی‌ها به همکاری و همچنین با هدف مجازات، تحقیر کردن و ایجاد ارعاب و اخاذی به کار گرفته شده‌اند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.