مشعل: عربستان بازداشتی‌های فلسطین را آزاد کند/اسرائیل دشمن واقعی است/مذاکرات آتش‌بس ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج در مصاحبه تلویزیونی گفت: ما از عربستان می‌خواهیم بازداشت شدگان فلسطینی را آزاد و درهای روابط با حماس را باز کند و به نقش خود درباره حمایت از مسئله فلسطین بازگردد.

وی گفت: حماس خواهان جنگ و ویرانی نیست اما به وظیفه خود درباره حمایت از مردم فلسطین و مقدسات آن عمل می‌کند. جنگ اخیر غزه تجاوز را آغاز کرد. تجاوز به ساکنان قدس را آغاز کرد و به هشدارهای مقاومت و فرمانده آن محمد الضیف توجه نکرد. غزه در جنگ اخیر ثابت کرد که مرکز و قطب نمای آن قدس است. همچنین دروغ بودن ادعاهای برخی درباره قصد حماس برای ایجاد دولت کوچکی جدا از فلسطین و مسئله آن را ثابت کرد. نتایج نبرد شمشیر قدس بخشی از جنگ‌های ما با اشغالگران است.

وی از کشورهای عربی و رهبران آن خواست با افتخار به پیروزی‌های مقاومت بر رژیم صهیونیستی و مجبور کردن این رژیم به بازنگری استراتژیک در پروژه توسعه طلبانه خود نگاه کنند.

مشعل افزود: به اسرائیل امروز نگاه کنید بعد از اینکه کشورهای عربی را اشغال می‌کرد اکنون شاهد حملاتی در تل‌آویو است. مردم جهان عربی و اسلامی در دفاع از قدس و غزه به میدان آمدند. این بیانگر حمایت آزادگان جهان از مردم ما است. جنگ‌ها در نتیجه برخورد متجاوزانه اشغالگران و شهرک سازی و تجاوز به قدس و مقدسات و محاصره غزه که هر روز باعث کشته شدن ده‌ها تن می‌شود، بر ما تحمیل شد.

وی درباره عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: تمام کشورهایی که روی طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا حساب باز کردند به دلیل ارزیابی نادرستی که از صلابت موضع فلسطین داشتند، باختند. اسرائیل یک دولت سرکش طغیانگر است که به کشورهای عربی هیچ چیزی جز ضرر و تعدی به منافع حیاتی نمی‌دهد. اسرائیل خطری علیه امت است و کسی که فکر می‌کند اسرائیل بخشی از راهکار و هم پیمان ماست در اشتباه است. جنگ اخیر غزه ثابت کرد اسرائیل دشمن واقعی است.

مشعل گفت: مذاکرات آتش بس در غزه همچنان ادامه دارد و تا زمانی که شاهد اشغال و محاصره هستیم جنگ وجود دارد. در سایه لجبازی اسرائیل هیچ پیشرفتی در پرونده تبادل اسرا صورت نگرفت. مقاومت فلسطین می‌داند چگونه اسرایش را آزاد کند. مقاومت بر آزادی اسرا اصرار دارد. هرگونه اطلاعاتی درباره سربازان اسرائیلی تنها از طریق مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل با میانجیگری مصر ممکن است. مقاومت می‌داند چه چیزی در اختیار دارد و چگونه اسرائیل را مجبور به آزادی اسرا کند همانطور که قبلا در معامله “وفاداری به آزادگان” این کار را کرد.

وی گفت: حماس همواره از نظر فکری عضو اخوان المسلمین بوده و هست اما ما یک جنبش فلسطینی مستقل هستیم. مسئله ما مقاومت در برابر اشغالگری است. بسیاری از ما حمایت کردند.حمایت این کشورها بر استقلال تصمیم گیری‌های ما هیچ تأثیری ندارد. حماس از هیچ روابطی که به نفع مردم فلسطین باشد کوتاه نمی‌آید. حماس تجاوز به کشورهای عربی و اسلامی را نمی‌پذیرد و در امور داخلی آن‌ها مداخله نمی‌کند.

مشعل تأکید کرد: مردم فلسطین در برابر معامله قرن ترامپ و پروژه‌های دیگر ایستادند و با پایداری و مقاومت و وحدت خود آن را به شکست کشاندند.

وی تأکید کرد: اسرائیل نقش شناخته شده‌ای در بحران سد النهضه و ایجاد کانال آبی به جای کانال سوئز با هدف ضرر زدن به مصر و امنیت ملی عربی دارد. این امت باید بداند که اسرائیل خطر واقعی برای آن است درحالی که مقاومت در قلب این امت باقی خواهد ماند.

مشعل ابراز امیدواری کرد که سوریه از بحران خارج شود و ثبات خود را بازیابد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.