درخواست سناتور آمریکایی برای تحقیقات سنا درباره حمله هوایی سال ۲۰۱۹ در باغوز سوریه

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از پایگاه هیل، الیزابت وارن در نامه‌ای به جک رید، سناتور دموکرات رئیس کمیته مذکور، خواستار آن شد که این کمیته تحقیقات رسمی در مورد این حمله را که گزارش مربوط به آن اولین بار در روز شنبه توسط نیویورک تایمز منتشر شد، “فورا آغاز کند”.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این حمله یکی از بیشترین تعداد تلفات غیرنظامیان در جنگ علیه گروه تروریستی داعش را به بار آورد، اما هرگز به طور علنی تایید نشده بود.

وارن که یکی از اعضای این کمیته است، نوشت: کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا باید به دنبال پاسخ در مورد این حمله و تبعات آن برود و هر کس که قوانین یا رویه‌های برقرار شده را نقض کرده، پاسخگو کند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز که درقبال این حادثه بر اساس اسناد محرمانه، گزارش‌های طبقه بندی شده و مصاحبه با عوامل دست اندرکار مستقیم در آن، تحقیقات کرده، این حمله هوایی در ۱۸ مارس ۲۰۱۹ انجام شد.

این روزنامه گزارش داد که افسران ارشد ارتش و مقامات غیرنظامی تلاش کردند تلفات را پنهان کنند. یک وکیل نیروی هوایی آمریکا این حمله را به عنوان یک جنایت جنگی بالقوه مطرح کرد، اما تحقیقات کامل درباره آن هرگز انجام نشد.

فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه تایید کرد که در این حمله چندین غیرنظامی کشته شدند. جان کربی، دبیر مطبوعاتی پنتاگون به خبرنگاران گفت، ژنرال کنت مک کنزی، رئیس واحد فرماندهی مرکزی در ارتش آمریکا، که بر این حمله نظارت داشته، به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در خصوص این حمله گزارش داده است.

وارن گفت که این کمیته باید مقامات صاحب اختیار و مسئولیت در قبال این حمله وهر گونه تحقیقات متعاقبش را “ملزم به شهادت دادن کند”.

او همچنین خواستار آن شد که این کمیته درباره توجیهات قانونی این حمله، آسیبهای این حمله به غیرنظامیان و پاسخ ارتش به تلفاتی که از آن گزارش شد تحقیق کند.

نامه وارن در حالی مطرح می شود که پنتاگون در حال انجام دو بررسی در مورد چگونگی انجام حملات هوایی و آسیب‌های احتمالی وارد شده غیرنظامیان است. یکی از این تحقیقها که توسط شرکت “رند” انجام می‌شود، حمله هوایی سوریه را ارزیابی می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.