مصر از مساعدت سازمان اطلاعات فرانسه برای هدف‌گیری غیرنظامیان استفاده کرده است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، سایت “دیسکلوز” گزارش داد، ماموریت اطلاعاتی فرانسه که در فوریه ۲۰۱۶ به نفع مصر در چارچوب مبارزه با تروریسم آغاز شد از جانب دولت مصر از مسیر خود منحرف شد، مصر می‌بایست از اطلاعاتی که به منظور انجام حملات هوایی به مظنونان قاچاقچی جمع‌آوری می‌شود را استفاده کند.

این سایت، متخصص انتشار اطلاعاتی است که معمولا چالشی را برای ارتش فرانسه ایجاد می‌کند، افزود: در اصل این ماموریت شامل نظارت بر صحرای غربی مصر با هدف رصد تهدیدات تروریستی احتمالی از لیبی با استفاده از هواپیمای نظارتی و اطلاعاتی سبک و اجاره‌ای از سازمان اطلاعات نظامی فرانسه است.  

این سایت اشاره کرد، به لحاظ تئوری داده‌های جمع‌آوری شده باید برای ارزیابی واقعیت این تهدید و شناسایی هویت مظنونان مورد بررسی و مقایسه قرار بگیرد؛ اما اعضای این تیم به سرعت متوجه شدند که داده‌های اطلاعاتی ارائه شده به مصری‌ها برای کشتار غیرنظامیان مظنون به انجام عملیات قاچاق استفاده می‌شود.

براساس اسناد حاصل شده توسط سایت دیسکلوز، نیروهای فرانسوی دست کم در ۱۹ عملیات علیه غیرنظامیان بین دو سال ۲۰۱۶ تا  ۲۰۱۸ مشارکت داشته‌اند و سازمان اطلاعات نظامی و نیروهای هوایی این کشور نگرانی خود را نسبت به این عملیات ابراز کردند.

در یادداشت دیگری در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ قبل از سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به اطلاع فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح رسانده شد که مهم است به طرف شریک یادآوری کرد که هواپیمای نظارتی و اطلاعاتی ابزاری برای هدف قرار دادن نیستند.

به رغم این مسأله، سایت دیسکلوز اعلام کرد، هیچ توافقی در این زمینه امضا نشده و در این ماموریت تجدید نظری صورت نگرفته است و ارتش فرانسه همچنان در صحرای مصری مستقر هستند.

در این رابطه، وزارت ارتش فرانسه اعلام کرد: مصر مانند بسیاری از کشورهای دیگر شریک فرانسه است، لذا ما در زمینه اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم و در راستای خدمت به امنیت منطقه‌ای و حمایت و حفاظت از فرانسه با آن مناسباتی داریم. با توجه به دلایل مشخص و واضحی مربوط به سلامت، امنیت و قابلیت جزئیات بیشتری در خصوص ماهیت مکانیزم همکاری در این زمینه نمی‌توانیم ارائه دهیم.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، پارلی خواستار آغاز تحقیقات درخصوص اطلاعات منتشر شده توسط سایت دیسکلوز شده است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.