دیدار وزرای خارجه آمریکا و مراکش درباره مساله صحرا و ماموریت جدید دی‌میستورا

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و ناصر بوریطه، همتای مراکشی او در دیداری که در واشنگتن داشتند، موضوعات مختلفی از جمله راه‌های توسعه روابط دو کشور، عادی‌سازی و صحرای غربی به ویژه پس از انتصاب استفان دی‌میستورا به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به این منطقه را بررسی کردند.

بلینکن پس از استقبال از بوریطه گفت: این سفر در زمان مناسبی انجام شد زیرا الان ما استفان دی‌میستورا، فرستاده جدید دبیرکل سازمان ملل به صحرای غربی را داریم و می‌خواهم با بوریطه درباره فعالیت و تلاش‌های او در صحرای غربی صحبت کنم.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به نقل از بلینکن آمده است: از اینکه ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش اینجا در وزارت خارجه است، بسیار خوشحالم، ما از ژانویه این فرصت را داشتیم تا با یکدیگر صحبت کنیم و یکدیگر را ببینیم اما حضور او در وزارتخانه به شکل ویژه‌ای خوب است زیرا ما مشارکت بلند مدتی با مراکش داریم و می‌خواهیم این مشارکت را تقویت کرده و توسعه دهیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امروز این فرصت را خواهیم داشت تا درباره مسایل مختلف منطقه با هم گفتگو کنیم، ما این فرصت را خواهیم داشت درباره مساله بسیار مهم عادی‌سازی روابط میان مراکش و اسرائیل و کارهایی در دست انجام است، صحبت کنیم.

بوریطه نیز گفت: رباط و واشنگتن مشارکت طولانی مدتی با هم دارند و زمان آن رسیده که از این روابط حمایت بیشتری شود و گفتگوی استراتژیک میان دو کشور، همکاری نظامی آنها و حمایت از منافع دو کشور در کنار دیگر مسایل تقویت شوند.

وزیر خارجه مراکش افزود: فکر می‌کنم چالش‌هایی که پیش رو داریم و چالش‌های جهانی چون تغییرات آب‌وهوایی و افراط‌گری در کنار مساله لیبی و برخی مناطق در آفریقا به روابط مراکش و آمریکا اهمیت زیادی می‌دهند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.