سرگئی ناریشکین: طرح حمله به اوکراین، پروپاگاندای بدخواهانه آمریکاست

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکا، ناتو و اوکراین در هفته‌های اخیر با اشاره به آنچه تحرکات غیرمعمول نیروهای روس در نزدیکی مرزهای اوکراین می‌نامند، میگویند که احتمالا مسکو در تدارک حمله است.

روسیه اما بارها بر تحرک آزادانه نیروهای خودش در اراضی خودش تاکید کرده و میگوید چنین تحرکاتی نباید مایه نگرانی شوند.

سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه شنبه در مصاحبه با یک تلویزیون دولتی با اشاره به اظهاراتی درباره برنامه‌های تهاجم ادعایی کشورش گفت: لازم است به همه اطمینان خاطر دهم. قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. همه چیزهایی که در حال حاضر پیرامون این موضوع اتفاق می‌افتد، البته تبلیغات مخرب و بدخواهانه وزارت خارجه ایالات متحده است.

اظهارات ناریشکین یک روز پس از آن مطرح شد که دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور اروپایی تاکید کرد، تمام گزینه‌ها درباره چگونگی واکنش به تقویت حضور نیروهای روس در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ناتو باید بعد از رایزنی‌ها درباره گام بعدی تصمیمی اتخاذ کند.

در حالی که مقامات آمریکایی درباره یک حمله احتمالی روسیه به اوکراین ابراز نگرانی می‌کنند، مسکو، واشنگتن همراه با کی‌یف و ناتو را به رفتار تحریک‌آمیز و غیرمسوولانه در نزدیکی مرزهایش متهم می‌کند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.