بهترین راهکار حل مشکل فاضلاب شهر گناوه استفاده از ظرفیت مردم است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی پنجشنبه شب در دیدار اعضای نظام نامه سلامت شهرستان با امام جمعه گناوه ضمن تشکر از فعالیت های انجام شده اعضاء نظام نامه سلامت اظهار داشت: بحث رهاشدن فاضلاب در معابر و دریا اصلاً زیبنده شهر گناوه نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه گفت: باید همه مردم و مسئولین با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در راستای حل این مشکل کمک کنند.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، کمک خواستن از معتمدین محلات شهر و دریافت نظرات مردم می تواند بیشترین تاثیر را در این حوزه داشته باشد.

رکنی حسینی گفت: ادارات ذیربط باید اعمال قانون خود را با دقت بیشتری انجام دهند چرا که عدم اجرای قانون راه را برای انجام تخلف باز می کند و مسئولین باید حتماً این موضوع را مد نظر خود قرار دهند.

امام جمعه گناوه بیان داشت: پیشنهاد می کنم که رسانه ای در این خصوص تشکیل و به صورت یکصدا این موضوع را پیگیری کند و تا زمانی که مشکل فاضلاب گناوه به صورت کلی حل نشود ما شاهد این وضع خواهیم بود.

تشویق مردم به اتصال انشعاب فاضلاب

وی تصریح کرد: ما هم به نوبه خود هم از طریق مسئولان استانی و کشوری برای تخصیص بودجه و هم از طریق مساجد، اماکن فرهنگی و مذهبی جهت تشویق مردم به اتصال انشعاب اقدام خواهیم کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان گناوه افزود: با توجه به عدم تمکین مالی برخی از خانواده ها در زمینه اتصال به فاضلاب شهری از مسئولان درخواست دارم که با اقساط دراز مدت در این خصوص به خانوار هایی که نیازمند هستند همکاری کنند.

رکنی حسینی متذکر شد: انتظار می رود که ادارات متولی فاضلاب از قبیل آبفا و شهرداری در زمان صدور پروانه های ساختمانی حتماً موضوع فاضلاب را مد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد: همچنین پلیس ساختمانی در سطح شهر گناوه برای نظارت بر روند ساخت و سازها و تخلیه نخاله های ساختمانی که متاسفانه در نقاط مختلف شهر شاهد آن هستیم باید فعال تر شود.

امام جمعه گناوه گفت: ما باید در زمینه نظام سلامت روحی روانی و جسمی افراد جامعه کار کنیم؛ چرا که این دو مکمل هم در ساختن افرادی پویا در سطح جامعه است و تقاضا دارم در خصوص معضل طلاق در سطح شهرستان به صورت جدی‌تری ورود کرده و آسیب شناسی کنید.

استفاده از پایگاه های مردمی

دبیر نظام نامه سلامت شهرستان گناوه با ارائه گزارشی از روند شکل گیری و فعالیت های انجام شده نظام نامه سلامت شهرستان اظهار داشت: استفاده از پایگاه های مردمی ائمه جماعت در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت شهرستان بسیار تاثیر گذار و انکار ناپذیر خواهد بود.

عبدالجلیل ذعاب گفت: پیشنهاد می کنم تا در صورت امکان از تسهیلات و کمک های عام المنفعه مجمع خیرین در راستای اتصال فاضلاب خانوارهای کم درآمد شهر استفاده شود.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد برنامه های متعددی در این راستا برگزار کرده اند و فرماندار گناوه و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز جلسات متعددی با استاندار بوشهر و وزیر نیرو برای تخصیص اعتبار این پروژه در سطح ملی برگزار کرده اند که نشان از اهمیت موضوع دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.