فرش ایلام به عنوان یک برند در سطح ملی و بین المللی عرضه شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ایوب درویشی روز چهارشنبه در دیدار با سرمایه گذار متقاضی طرح تولید فرش ماشینی اظهار داشت: فرش در استان ایلام از سالیان بسیار دور مورد توجه مردم بوده و افراد بسیاری در این زمینه توانسته اند دست آفرینه های زیبایی را خلق کنند.

وی افزود: متاسفانه نتوانسته ایم نقش و نگارهای فرشبافان ایلامی را مستند سازی کنیم تا فرش ایلام به عنوان یک برند در سطح ملی و بین المللی شناخته و عرضه شود.

معاون استاندار ایلام گفت: امروزه بسیاری از کشورها با توجه به علاقه خاصی که در میان مردم کشورهای مختلف به فرش وجود دارند در زمینه تولید این محصول ورود کرده اند که باعث شده برخی از بازارهای کشورمان در این عرصه هدف ورود تولیدات سایر کشورها قرار گیرد که می طلبد مسئولان امر با آسیب شناسی آسیب های پیش روی تولید فرش اجازه ندهند جایگاه ممتاز کشورمان مورد خدشه قرار گیرد.

درویشی جلوگیری از صادر کردن تولیدات بی کیفیت را در این عرضه حائز اهمیت دانست و یادآور شد: نباید اجازه دهیم مرغوبیت فرش ایران با سوء استفاده برخی افراد سودجو مورد تردید قرار گیرد.

احداث کارخانه فرش در آبدانان

وی افزود: در کنار فرش دستباف تولید فرش ماشینی نیز مورد توجه است و در استان امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم کارخانه تولید این محصول را ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: یک سرمایه گذار کاشانی قرار است با سرمایه حدود ۱۰ میلیارد تومان در شهرستان آبدانان این واحد را اجرا کند که در صورت اهلیت لازم و شرایط مورد نظر بیشترین حمایت را از ورود بخش خصوص خواهیم کرد.

درویشی اضافه کرد: با بر اساس طرح توجیهی این طرح قرار است ۲۵۰ نفر بطور مستقیم در ۲ واحد ریسندگی و بافندگی این واحد تولیدی مشغول بکار شوند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام سرمایه گذار قرار است سالانه ۵۰ هزار تخته فرش از این واحد تولید و به مناطق مختلف کشور ارسال شود که با اجرایی شدن آن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رونق تولید منطقه دارد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.