۲۰ هزار نظریه کارشناسی در پزشکی قانونی ایلام صادر شد

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، ساسان روندی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد چهار هزار و ۱۸۶ مورد مربوط به تصادفات رانندگی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در زمینه نزاع و درگیری نیز سه هزار و ۶۱۲  مورد مورد بررسی قرار گرفته که ۱۷۶ مورد آن را ضایعات ساختگی خودزنی یا دیگر زنی با رضایت فرد آسیب دیده، تشکیل داده و حوادث ناشی از کار نیز ۳۹۵ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام تاکید کرد: بیشتر فعالیت های این سازمان در استان در حوزه های معاینه های بالینی حوادثی چون تصادف یا کار، سلاح های گرم و سرد، نزاع، بررسی گواهی های استعلاجی، تحمل کیفر برای زندانیان، تعیین سن، سلامت جسمانی و روانی افرادی که استخدام می شوند، مسئولیت کیفری، سقط درمانی، حاملگی های خاص و … بوده است.

اصلی ترین مشکلات مراکز پزشکی قانونی استان ایلام

روندی اضافه کرد: پارسال ۴۶۱ مورد فوتی به پزشکی قانونی ارجاع شد که ۳۷۱ مورد دچار مرگ غیرطبیعی و ۹۰ مورد نیز به صورت مرگ طبیعی بوده است.

وی تاکید کرد: اصلی ترین مشکلات مراکز پزشکی قانونی استان ایلام کمبود نیروی انسانی به ویژه پزشک و نیز فعال نبودن پزشکی قانونی در شهرستان های آبدانان، مهران، سرابله، ایوان و ملکشاهی است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام پیگیری مصوبه های سفر رئیس قوه قضاییه به استان ایلام، راه اندازی آزمایشگاه سم و آسیب شناسی، تامین اعتبار برای خرید خودرو، تجهیزات آزمایشگاهی و جذب پزشک را از برنامه های سال ۹۷ این دستکاه قضایی عنوان کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.