کتاب دستاوردهای۴۰ساله جمهوری اسلامی در استان مرکزی رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، مصطفی عرب پیش از ظهر چهارشنبه در نشست برنامه ریزی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزدهم خرداد در اراک اظهار داشت: با تاکید استاندار مرکزی به دلیل اینکه این استان زادگاه بنیانگذار  نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد باید هر چه باشکوه تر برگزار شود.

وی افزود: ستاد برگزاری این دو مراسم به ریاست استاندار مرکزی طی چندین جلسه در استانداری برگزار شده و در این جلسات ضمن تصویب مصوباتی برای هر چه باشکوه برگزارشدن این دو مراسم استاندار نیز تاکید کرد، چون استان مرکزی زادگاه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران است، در برگزاری مراسم باید نسبت به دیگر استان های کشور شاخص باشیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی ادامه داد: برهمین اساس در شهرستان های استان هم توسط فرمانداران و با هماهنگی دیگر دستگاه های اجرایی طی چندین نشست برنامه های مناسب و درخور شان این ایام تدارک و برنامه ریزی شده است.

عرب خاطر نشان کرد: در شهرستان خمین نیز که زادگاه امام خمینی (ره) است، برنامه های ویژه از جمله حضور اعضای شورای اداری استان مرکزی و سخنرانی پیش بینی شده، همچنین تدارک لازم هم برای اعزام زائران سه شهر اراک، ساوه، و زرندیه به مرقد امام در روز چهاردهم توسط کمیته اعزام نیز انجام پذیرفته است.

وی خاطر نشان کرد: هرچه این مراسم باشکوه تر برگزار شود، دلبستگی مردم به ویژه جوانان را به نظام نشان می دهد. به خصوص در این برهه از زمان که دشمنان در برابر نظام جمهوری اسلامی تمام قد ایستاده اند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری مرکزی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: نسل جوان و نوجوان باید از اقداماتی که توسط خدمت گزاران آنها در کشور و استان رخ داده مطلع شوند، البته اگر این قشر از تحولات انجام شده بی اطلاع هستند، این ناشی از اهمال برخی از دستگاه های اجرایی است که این مورد در هر دستگاه باید آسیب شناسی گردد تا عیب کار مشخص و رفع شود.

عرب اظهار داشت: تدوین کتابی از دستاوردهای چهار دهه نظام جمهوری اسلامی در استانداری مرکزی در حال انجام است که امیدواریم تا دهه فجر امسال برای انتشار آماده شود و در دسترس عموم قرار گیرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.