نخستین جشنواره استانی «ابوذر» برگزار می شود

مصطفی اژدری ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره استانی «ابوذر» در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره ابتدا به شکل استانی برگزار سپس آثار برتر برای جشنواره کشوری به تهران ارسال می شود.

وی با اعلام اینکه آثار باید در محورهای عکس، خبر، موشن گرافی، گزارش و کاریکاتور تولید شده باشد، یادآور شد: آثار باید در بازه زمانی ۱۶ تیر تا ۳۱ شهریور ۹۷، منتشر شده باشد؛ «مقاومت و دفاع مقدس»، «مسائل صنفی خبرنگاران»، «بصیرت و دشمن شناسی»، «اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی»، «مبارزه با آسیب های اجتماعی» و همچنین «خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی»، بخش هایی است که اصحاب رسانه می توانند آثار خود را بر اساس این ۷ موضوع ارسال کنند.

اژدری با اشاره به اینکه آثار شرکت کنندگان برای ارائه آثار در تمام بخش ها آزاد هستند، افزود: آثار نباید با نام مستعار منتشر شده باشد و باید حتما توسط رسانه مورد تایید قرار گیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تاکید بر اینکه موضوع شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)، به شکل ویژه در جشنواره کشوری دیده شده ، عنوان کرد: در این جشنواره از ۳ نفر برتر تقدیر خواهد شد و سعی خواهیم کرد، آثار برتر به شکل کتاب چاپ شود.

اژدری با تاکید بر اینکه آثار به تهران برای داوری ارسال می شود، تاکید کرد: با داوری آثار در استان فارس مخالف هستم.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با یادآوری این مطلب که این جشنواره در بخش استانی صرف هم برگزار می شود و مرحله کشوری ندارد، یادآور شد: در این بخش های عنوان شده، به طور حتم افراد اول تا سوم معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه در بخش های «رسانه و اجرایی کردن اصل هشتم قانون اساسی» و «سازگاری با کم آبی» ارسال آثار در تمام محورها آزاد است، افزود: در بخش «معضل پلاستیک» تنها در محور کاریکاتور، «سختی های کار محیط بانان» تنها در محور خبر، نمشارکت مردم در حفظ محیط زیست» تنها در محور عکس و همچنین «سواد رسانه ای» تنها در محور موشن گرافی باید در محور عنوان شده آثار ارسال شود.

اژدری افزود: آثار باید در محورهای عکس، خبر، موشن گرافی، گزارش و کاریکاتور تولید شده باشد.

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، اداره کل فرهنگی، اجتماعی استانداری فارس، اداره کل حفاظت از محیط زیست استان، پخش آگهی بازرگانی صدا و سیما، اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، ستاد کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس، معاونت فرهنگی، اجتماعی و همچنین معاونت تبلیغات و روابط عمومی سپاه فجر، سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آب منطقه ای استان و سازمان سراج استان فارس به همراه گروه چاپ و نشر انتشارات «کامیاب»، حمایت کننده مالی این جشنواره هستند.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.