لزوم همکاری فعالان صنعت گردشگری فارس در سیاست های توسعه ای

به گزارش سایت «تاریخ ما»، محمد ابراهیم فروزانی گفت: ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی جدا از مباحث گردشگری، در ابعاد مختلف برای استان فارس و کشور ایران حائز اهمیت است.

وی  بیان کرد: ثبت منظر باستان شناسی ساسانی فرصت های جدیدی برای استان فارس ایجاد می کند که فعالان صنعت گردشگری استان باید از این فرصت ها در راستای توسعه گردشگری استان متناسب با استانداردهای فنی و علمی بهره ببرند.

وی ادامه داد: محور ساسانی یکی از افتخارات گردشگری استان فارس است که که ثبت جهانی این محور موجب حفظ ظرفیت گردشگری ما در آینده می شود.

فروزانی افزود: ثبت جهانی منظر باستان شناسی ساسانی در استان فارس و این سه شهرستان، این الزام را ایجاد می کند سیاست ها و اقدامات ما متناسب با استراتژی توسعه پایدار در ابعاد مختلف به ویژه صنعت گردشگری و مد نظر قرار دادن استانداردهای بالای فنی و علمی تدوین شود.

وی اظهارداشت: همچنن ثبت جهانی آثار و یادمان های تاریخی، منافع غیر مستقیم در زمینه های مختلف از جمله جذب گردشگر خارجی برای کشور و استان به همراه دارد زیرا تبلیغاتی که برای معرفی یادمان های تاریخی درجهان انجام می شود، در رتبه و جایگاه کشورها تاثیر گذار است.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: همچنین بهره‌ گیری از اقتصاد گردشگری مبتنی بر ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در استان باید همراه با نگاه کیفی در راستای حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی و پایداری محیطی باشد.

وی با اشاره به پروژه شکوه تخت جمشید نیز ادامه داد: توافقنامه اولیه پروژه ای با عنوان پروژه شکوه تخت جمشید بین شرکت بین المللی LDA اتریش و شرکت توسعه گردشگری ایران امضا شده که قرار است این پروژه با تامین بودجه از طریق فاینانس در پنج بخش اجرا شود.

فروزانی با بیان اینکه هدایت گردشگر به بازدید از مکان و جاذبه های گردشگری باید به صورت اصولی انجام شود عنوان داشت: با اجرای این پروژه می توان در جهت حفاظت از دیگر جاذبه های تاریخی استان الگوبرداری کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز تصریح کرد: موضوع تعطیلی پنجشنبه ها در استان فارس را با جدیت پیگیری می کنیم زیرا بر این باوریم این موضوع تاثیر مهمی در رونق گردشگری داخل کشور، افزایش گردش مالی صنعت گردشگری و کاهش مصرف انرژی در استان خواهد داشت.

تاکنون دو هزار و ۸۶۶ اثرتاریخی استان فارس در فهرست آثار ملی ایران و چهار یادمان در فهرست آثار ثبت شده جهانی در سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) قرار دارد که با ثبت این محور تعداد آثار تاریخی ثبت شده جهانی در استان از چهار اثر به ۱۱ اثر افزایش یافت.

محور ساسانی شامل شهر گور، کاخ اردشیر و قلعه دختر در شهرستان فیروزآباد و کاخ ساسانی در شهرستان سروستان همچنین شهر بیشاپور پایتخت ساسانیان در کازرون و نقوش برجسته تنگ چوگان و غار شاپور در این شهرستان است.

پیش از این چهار اثر تاریخی فارس به ثبت جهانی رسیده که شامل مجموعه پاسارگاد ، بقایای باغ های پاسارگاد ، باغ ارم و تخت جمشید است.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.