نشست «مسیر کودکی» در شیراز برگزار شد

به گزارش سایت «تاریخ ما» به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، سومین نشست «مسیر کودکی» با شرکت ۳۵ کتابدار کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی استان و با حضور نویسندگان انجمن انگشت جادویی و تدریس فرهاد حسن زاده و محبوبه البرزی، در کارگاهی دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۵ و ۲۶ تیرماه در شهرستان سپیدان برگزار خواهد شد.

کتابداران فعال حوزه کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی، در کارگاه روز نخست این همایش، مبانی «ادبیات کودک و قصه گویی» را با تدریس فرهاد حسن زاده آموزش خواهند دید و در روز دوم  در کارگاه روان شناسی با موضوع «نحوه برقراری ارتباط با کودک و شناخت کودکان» و تدریس دکتر محبوبه البرزی حضور خواهند یافت.

این نشست، در ادامه دو نشست «مسیر کودکی» در استان فارس برگزار می شود و هدف از برگزاری این گردهمایی، تقویت کتابداران علاقه مند و فعال در حوزه کودک در کتابخانه ها عمومی، تداوم آموزش های حوزه کودک و بررسی شیوه های جذب کودکان به کتابخانه های عمومی است.

این درحالیست که دوره نخست همایش «مسیرکودکی» در سال ۹۵، به آشنایی کتابداران و فعالان حوزه کودک استان و کارگاه های آموزشی ادبیات کودک و داستان با تدریس استاد مصطفی رحماندوست اختصاص داشت؛ همچنین در دومین نشست فعالان حوزه کودک و نوجوان و کتابداران فارس که در سال گذشته و با حضور احمداکبرپور برگزار شد، کتابداران در دیداری با نویسندگان، پژوهشگران، قصه گویان، تصویرگران و فعالان حوزه کودک راه های ارتباط هرچه بیشتر فعالان حوزه کودک با کتابخانه های عمومی را بررسی کردند و شیوه های اصولی قصه گویی را آموزش دیدند.

به گزارش سایت «تاریخ ما»، این دیدار به همت اداره کل کتابخانه های عمومی فارس،  به میزبانی شهرستان سپیدان و کتابخانه عمومی گنجینه معرفت شهر اردکان برگزار خواهد شد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.