شادی مقوله ای فراموش شده در زندگی های امروزی است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، محمد نوذری روز چهارشنبه در همایشی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایوان اظهار کرد: با وجود آنکه افراد در سال های اخیر از امکانات رفاهی و تکنولوژی در وضعیت بهتری به نسبت گذشته برخوردارند ولی به نظر می رسد آرامش خاطر کمتری دارند چراکه دنیای امروز پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد.

وی ادامه داد: وسایل ارتباط جمعی در کنار مزایای خاص خود باعث شده ارتباط افراد بیشتر به شکل غیر حضوری و مجازی بوده و در نتیجه اصل صله رحم که مورد تاکید دین مبین اسلام نیز است، تا حد زیادی به فراموشی سپرده شود.

معاون استاندار ایلام گفت: بدون شک در سایه ارتباط نزدیک افراد با یکدیگر بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش یافته و قدرت درک افراد از مشکلات یکدگیر نیز بالاتر می رود.

نوذری افزود: قدرت تکلم بین افراد در سال های اخیر به شدت کاهش یافته بطوریکه با کمترین مسئله اشخاص دچار درگیری می شوند که متاسفانه این موضوع در استان ایلام نیز نمود پیدا کرده و می توان گفت قدرت تاب آوری اجتماعی کاهش یافته است.

وی ابراز داشت: با توجه به جمعیت جوان جامعه که از دهه ۶۰ رشد یافته و متناسب با آن آسیب های اجتماعی هم شکل گرفته نیازمند انجام کارهای فرا پژوهشی هستیم، سند اجتماعی و توسعه استان با عضویت گروه های مشاوره، روانشناسی و جامعه شناسی در دستور کار قرار گرفته و بر اساس آن باید به نقاط مطلوب در حوزه کاهش آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی برسیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام همچنین بر بروز بودن آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی که باید متناسب با نیازهای جوانان باشد تاکید کرد.

تازه ترین اخبار میراث فرهنگی ایران و جهان را در تاریخ ما دنبال کنید.
برچیده از سایت مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.