آشنایی با مسجد کجاتپه، آنکارا

مسجد کجاتپه در آنکارا دارای معماری کلاسیک عثمانی است. این مسجد بزرگ که در سال ۱۹۸۷ تکمیل شد، از طراحی بسیار زیبا و سنتی برخوردار است.

آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است که در بخش مرکزی آناتولی واقع شده و جمعیت آن بیش از ۵.۶ میلیون نفر است. آنکارا شهری مدرن و نسبتاً جدید محسوب می‌شود که به دلیل مستقر بودن بسیاری از نهادها مانند سازمان هوافضا، کارخانه‌ها، ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دفاعی، سالانه تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنکارا عبارتند از مقبره آتاتورک، پارک جنگلی آتاتورک و مراکز خرید متعدد. این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در مرکز ترکیه واقع شده و دسترسی به همه نقاط کشور از آن آسان است. استان آنکارا با مساحت ۲۵,۷۰۶ کیلومتر مربع در دشت‌های بزرگ آناتولی مرکزی قرار گرفته و ۵۰% از زمین‌های آن برای کشاورزی، ۲۸% جنگل و ۱۰% چراگاه دام است.آنکارا مکان های زیبا و دیدنی زیادی دارد که مسجد کجاتپه یکی از آنهاست.

معماری زیبای مسجد کجاتپه

مسجد کجاتپه بزرگ ترین و مشهورترین مسجد در شهر آنکارا، پایتخت ترکیه است. این مسجد در منطقه کیزیلای آنکارا واقع شده و بین سال های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ با طراحی سبک عثمانی کلاسیک ساخته شده است. مسجد کجاتپه چهار مناره دارد و اندازه و موقعیت مکانی آن باعث شده که از هر نقطه شهر آنکارا قابل مشاهده باشد.مسجد کجاتپه در آنکارا دارای معماری کلاسیک عثمانی است. این مسجد بزرگ که در سال ۱۹۸۷ تکمیل شد، از طراحی بسیار زیبا و سنتی برخوردار است. معماری داخلی مسجد کجاتپه الهام گرفته از بناهای دوره عثمانی است و شامل مرمرها، کاشی ها، گچ بری ها و درهای منبت کاری شده است که توسط صنعتگران ماهر ترکیه ساخته شده اند. این مسجد همچنین دارای سالن کنفرانس و کتابخانه مدرن است که نشان دهنده تلفیق مدرنیته و سنت در معماری آن است. مسجد کجاتپه با ۴ مناره ۸۸ متری خود که از هر نقطه شهر قابل مشاهده است، یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد آنکارا به شمار می رود.

بخش های مهم مسجد کجاتپه

مسجد کجاتپه آنکارا یکی از بزرگترین و مشهورترین مساجد ترکیه است که در سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ ساخته شده است. بخش‌های مهم این مسجد عبارتند از:
قسمت اصلی مسجد
قسمت اصلی مسجد با اصل گرفتن شیوه سنتی از قبه بزرگ مرکزی و چهار نیم دایره که بر روی چهار ستون پا فیلی است و قبه‌های متعدد کوچکتر تشکیل می‌شود.
مناره‌ها
مسجد از چهار مناره هر کدام به ارتفاع ۸۸ متر تشکیل می‌شود که به سر مناره‌ها هم از طریق آسانسور و هم پله‌کان می‌توان دسترسی داشت.
سایر بخش‌ها
در قسمت پایین مسجد، سالن کنفرانس، کتابخانه، اتوپارک، اتاق تجارت و قسمت‌های اداری قرار دارد. همچنین از مصالح مختلفی مانند چینی، مرمر، مادن زرد، ورق طلا و رنگ‌های ویژه در معماری داخلی استفاده شده است.

مسجد کجاتپه، آنکارا

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ