خسارت چند میلیاردی انفجار تانکر !!

 در گردنه ناغان شهرستان کیار ، استان چهار محال و بختیاری  یک تانکر حمل سوخت به دلیل بریدن ترمز واژگون شد بلافاصله مخزن تانکر منفجر شد و آتش گرفت این آتش تا ارتفاع بیش از چند متر می‌رسید، دستگاه کامیون تانکر که در حال انتقال سوخت در مسیر شهر کرد به ناغان بود، که راننده متوجه شد که خودرو ترمز بریده و در کسری از ثانیه خودرو واژگون شد و با نشتی سوخت از تانکر و شرایط احتقانی که در تانکر سوخت بوجود آمده بود، سوخت منفجر شد و خودرو به طور کلی از بین رفت.

 راننده کامیون در این حادثه دچار سانحه شد و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد، هرچند که این سانحه خسارت جانی نداشت و خوشبختانه کسی کشته نشد، اما این سانحه چند میلیارد ضرر  به همراه داشت و متاسفانه کامیون و سوخت به کل به طور کلی از بین رفت ، چیزی بیشتر از ۴ میلیارد تومان خسارت!!!!

انفجار تانکر حمل سوخت در برغان

علت حادثه چه بود؟

علت اصلی واژگونی این تانکر بریدن ترمز  کامیون  و عدم تعادل خودرو بود که در نهایت با واژگونی خودرو و انفجار سوخت این فاجعه را به بار آورد، هر چند احتمالا عوامل دیگری مثل  اما عدم استاندارد بودن تانکر نیز در این چنین حادثه‎‌هایی بی‌تأثیر نیست و باعث چند برابر شدن خسارت نهایی تصادف می‌شود، تانکرهای حامل سوخت باید حتماً طبق استانداردهای بین المللی ساخته شود و بازدید آنها نیز به صورت دوره‌ای انجام شود تا خسارت ها را به حداقل ممکن برسانند. از آنجایی که کامیون تانکرهای حامل سوخت یکی از مهم‌ترین اجزا سیستم حمل و نقل هستند و سوخت را به تمامی نقاط کشور می‌رسانند باید بیشترین دقت را همنگام ساخت آن داشته باشیم.

تانکر حمل سوخت استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفتیم تانکرهای حمل سوخت می‌توانند بسیار حادثه آفرین باشند و بسیار اهمیت دارد که با بالاترین ایمنی ساخته شود، به طوری که در حادثه‌های این چنینی کمترین آسیب را به محیط زیست، به افراد و همچنین کمترین خسارت مالی را داشته باشد و از نشت سوخت و انفجار آن جلوگیری کند،

مشخصات تانکر حمل سوخت

جنس بدنه: تانکر حمل سوخت تانکرهای حمل سوخت از فولاد کربنی با ضخامت بالا ساخته می‌شود، بسته به کارایی تانکر و اینکه قرار است چه نوع سوختی را حمل کند می‌توانیم از آلیاژ‌های دیگری نیز استفاده کنیم تا به آن مقاومت بیشتری در مقابل خوردگی بدهیم. توجه کنید که ضد زنگ تانکر طول عمر آن را چند برابر می‌کند و از خوردگی تانکر جلوگیری می‌کند.

شکل مخزن: مخزن‌های حمل سوخت استوانه‌ای شکل هستند به این دلیل  که در شکل استوانه پایداری بیشتری وجود دارد و فشار داخلی در سراسر استوانه به صورت یکنواخت توزیع می‌شود.

جوشکاری تانکر: جوشکاری یکی از مهم‌ترین عوامل در تانکرسازی استاندارد است و تضمین کننده استحکام تانکر می‌باشد، آب‌بندی کامل مخزن کمک می‌کند که هیچگونه نشتی به بیرون نداشته باشد، از انفجار و همچنین از تبخیر سوخت جلوگیری می‌کند و دمای آن را در یک مقدار ثابت حفظ می‌کند.

تانکر ماشینی با بهترین قیمت

تجهیزات ایمنی مورد نیاز تانکر سوخت

در تانکر سازی از یک سری تجهیزات ایمنی برای کمک به ایمنی بیشتر تانکرها استفاده کنیم از جمله: شیرهای اطمینان که فشار داخل مخزن را ثابت نگه می‌دارد و با جلوگیری از افزایش فشار از نشت سوخت جلوگیری می‌کند، سیستم ارت که باعث می‌شود در هنگام تخلیه و بارگیری جرقه و آتش سوزی ایجاد نشود و در آخر یک سیستم تهویه مناسب کمک می‌کند که بخارات قابل اشتعال داخل مخزن به بیرون هدایت شوند و در نهایت ما می‌توانیم از یک سیستم کنترل میزان سوخت برای نظارت بر سطح سوخت استفاده کنیم .

برای خرید تانکر حمل سوخت و یا هر نوع تانکر دیگری باید به نحوه ساخت، جنس و آلیاژهایی که در آن استفاده می‌شود، نوع آب‌بندی و پوشش ضد زنگ و سایر موارد دیگری که در بالا اشاره شد توجه کرد، تانکرسازی میلاد سالهاست که تجربه ساخت انواع تانکر آب، تانکر ایستاده، تانکر حمل سوخت، تانکرهای ماشینی و بسیاری موارد دیگر را دارد و شما می‌توانید با مراجعه به http://tankersazimilad.ir/   انواع تانکرها را با بهترین قیمت و کیفیت پیدا کنید.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ