کانادا قوانین ویزای موقت ایرانیان را تسهیل کرد

مقامات کانادا در حال برنامه‌ریزی برای تسهیل اقدامات برای ایرانیان مقیم کانادا هستند تا به آن‌ها در تمدید اقامت موقت خود کمک کنند. از اول مارس، کلیه دارندگان ویزای موقت کار، تحصیل یا بازدید در کانادا در صورت درخواست تمدید ویزا از داخل این کشور، مشمول قوانین آسان‌تری شده‌اند.

علاوه بر این، مقامات کانادا اعلام کرده‌اند که درخواست‌های شهروندان ایران در کانادا را در اولویت قرار خواهند داد. آن‌ها همچنین مسیر جدیدی برای دریافت مجوز کار آزاد برای اتباع ایرانی مقیم کانادا ارائه خواهند کرد که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد در هر شغلی و برای هر کارفرمایی که انتخاب می‌کنند، کار کنند.

از جمله اقدامات دیگر، دولت کانادا هزینه‌های گذرنامه و همچنین مدارک مسافرتی اقامت دائم را برای کلیه شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که در حال حاضر در ایران هستند و مایل به ترک این کشور هستند، لغو خواهد کرد.

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا، به نمایندگی از شان فریزر، وزیر مهاجرت، این تغییرات اخیر را که به زودی لازم الاجرا می‌شوند، تأیید کرده است.

دولت کانادا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که نیازهای فعلی شهروندان ایران را زیر نظر دارد و در صورت لزوم، واکنش خود را تطبیق خواهد داد.

ویزای موقت کانادا

در این بیانیه آمده است:

«بسیاری از ایرانیان کانادا را برای دیدار یا گذراندن وقت با خانواده، تحصیل یا کار موقت انتخاب کرده‌اند. قابل درک است که برخی از این ساکنان موقت در حال حاضر احساس راحتی در بازگشت به ایران نداشته باشند و ممکن است مایل به تمدید اقامت خود باشند. اقدامات اخیر مطرح شده در این سیاست عمومی، تمدید اقامت موقت در کانادا را برای کسانی که مایل به این کار هستند، بدون پرداخت هزینه و جابجایی بین جریان‌های اقامت موقت، آسان‌تر می‌کند.»

بر اساس گزارش CIC News بر اساس داده‌های مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، ایران از کشورهای اصلی مبدأ مهاجران جدید به کانادا است.

در این گزارش آمده است که در سال گذشته، در مجموع ۱۱۱۰۵ شهروند ایرانی به ساکنان دائمی جدید در کانادا تبدیل شده‌اند.

علاوه بر این، اتباع ایران با ۲۱۱۱۵ دانشجو از ایران که تا ۳۱ دسامبر سال گذشته در کانادا ثبت نام کرده‌اند، ششمین کشور برتر مبدأ برای دارندگان مجوز تحصیلی در کانادا هستند.

در عین حال، نزدیک به ۶۸ درصد از جمعیت ایرانی کانادا در تورنتو و ونکوور ساکن هستند. مقامات کانادایی به طور مداوم در تلاش هستند تا تغییرات جدیدی را برای تسهیل قوانین ورود شهروندان سایر مناطق که قصد سفر به کانادا را دارند اعمال کنند.

منبع: وب‌سایت مهاجرتی نیلگام سفر

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ