آشنایی با آرامگاه حسن الاسمر، حله عراق

آرامگاه حسن الاسمر، معروف به ابومحمد حسن الاسمر، در روستای زبید در حومه شهر حله عراق واقع شده است.

شهر حله، مرکز استان بابل در عراق، در ۹۰ کیلومتری جنوب بغداد واقع شده است. این شهر تاریخی به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش در کنار رودخانه حله و نزدیکی به ویرانه‌های بابل اهمیت دارد. حله در قرن‌های پنجم و ششم هجری قمری به عنوان مرکز علم و اجتهاد شیعه شناخته شد و محل ظهور بسیاری از علما و فقهای بزرگ مانند علامه حلی بود.جمعیت آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۷۰,۰۰۰ نفر برآورد شده که عمدتاً شیعه دوازده‌ امامی هستند. شهر حله آثار باستانی و مکان های زیبای زیادی دارد که آرامگاه حسن الاسمر یکی از آنهاست.

معماری زیبای آرامگاه حسن الاسمر 

آرامگاه حسن الاسمر، معروف به ابومحمد حسن الاسمر، در روستای زبید در حومه شهر حله عراق واقع شده است. او از نوادگان زید شهید است و آرامگاهش دارای گنبدی کوچک می‌باشد. این بنا به اواخر دوران عثمانی‌ها برمی‌گردد و به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم منطقه شناخته می‌شود.آرامگاه حسن الاسمر، معروف به ابومحمد حسن الاسمر، از نوادگان زید شهید است و در روستای زبید در حومه شهر حله عراق واقع شده است. این آرامگاه به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مشهور منطقه شناخته می‌شود و به دلیل نسب شریفش، مورد احترام مردم است.
حله، شهری تاریخی و مرکز علمی شیعه، در ۸۰ کیلومتری بغداد قرار دارد و دارای اماکن مقدس و زیارتی متعددی است.

بخش های مهم آرامگاه حسن الاسمر

آرامگاه حسن الاسمر، معروف به ابومحمد حسن الاسمر، از نوادگان زید شهید است و در روستای زبید در حومه حله عراق واقع شده است. این آرامگاه به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم منطقه شناخته می‌شود و مورد توجه زائران قرار دارد.
حسن الاسمر به دلیل نسب خود به شخصیت‌های مذهبی و تاریخی، اهمیت ویژه‌ای دارد و آرامگاه او همچنان محلی برای دعا و زیارت مؤمنان است.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ