آشنایی با لیبل جدید دیجی کالا

اگر شما به عنوان فروشنده در دیجی‌کالا حتی یک بسته را به انبار ارسال کرده باشید، حتماً با مفهوم برچسب نارنجی آشنا هستید. هر فروشنده قبل از ارسال کالا به انبار، این برچسب را بر روی بسته قرار می‌دهد. به تازگی دیجی‌کالا طراحی این برچسب را تغییر داده است.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با تغییرات جدید برچسب نارنجی دیجی‌کالا آشنا کنیم.

برچسب نارنجی چه کاربردی دارد؟

برچسب نارنجی یک نشانه‌ی کاغذی یا پلیمری است که شامل اطلاعاتی مانند نام کالا، فروشگاه، بارکد، رنگ و دیگر جزئیات مربوط به محصول می‌باشد. این برچسب به عنوان هویت محصول شما عمل کرده و نصب صحیح و سالم آن می‌تواند به حفاظت از کالا و سرمایه‌ی شما کمک کند. همچنین از آسیب و مرجوعی کالا جلوگیری خواهد کرد.

چنانچه برچسب دیجی‌کالا به درستی و مطابق با دستورالعمل‌ها نصب نشود، انبار دیجی‌کالا از پذیرش محصول شما جلوگیری خواهد کرد.

لیبل دیجی کالا

کاربرد برچسب نقره‌ای در مارکت‌پلیس چیست؟

نکته قابل توجهی در مورد برچسب‌های دیجی‌کالا وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

دیجی‌کالا در کنار برچسب نارنجی، برچسب نقره‌ای نیز دارد که مخصوص کالاهای فروش دیجی‌کالا است. اگر کالایی دریافت کردید که برچسب نقره‌ای به جای نارنجی داشت، بدانید که دیجی‌کالا خود فروشنده‌ی آن محصول است.

برچسب نارنجی به این معناست که تأمین‌کننده محصول از فروشندگان مارکت‌پلیس دیجی‌کالاست.

اهمیت برچسب در فرآیند بسته‌بندی

برچسب نوعی شناسنامه برای کالا به شمار می‌رود و به آن هویت می‌دهد. در غیاب برچسب، وجود بی‌نظمی در انبار ممکن است به گم شدن یا آسیب دیدن کالا منجر شود که در این صورت، هم فروشنده و هم مارکت‌پلیس متحمل خسارت خواهند شد.

در فرآیند بسته‌بندی، لازم است برچسب به‌گونه‌ای بچسبانید که اطلاعات روی محصول را نپوشاند. در غیر این صورت، نیروهای انبار دیجی‌کالا از پذیرش محصول شما خودداری خواهند کرد و این خود یک چالش جدید برای شما خواهد بود.

مشخصات کالا شامل تاریخ تولید و انقضا، تأییدیه وزیر بهداشت، سیب سلامت و غیره می‌باشد. کالاهایی که فاقد تأییدیه وزارت بهداشت و سیب سلامت هستند، در انبار دیجی‌کالا جایگاهی نخواهند داشت. همچنین، کالاهایی که به انبار دیجی‌کالا تحویل می‌شوند، باید بیش از شش ماه مهلت داشته باشند، زیرا کالاهایی با مهلت کمتر پذیرفته نخواهند شد.

چگونه برچسب تهیه کنیم؟

در حساب کاربری فروشندگی خود، پس از آنکه سفارشات گذشته و امروز را محموله کردید، لیست محموله‌ها را از قسمت مربوطه انتخاب نمایید. در بخش عملیات محموله، گزینه‌ی چاپ لیبل محموله را انتخاب کنید. برای چاپ برچسب دو راه دارید:

  • خرید پرینتر لیبل‌زن و ریبون های پرینتر و انجام چاپ برچسب‌ها به صورت شخصی.
  • در زمان تحویل کالا به انبار دیجی‌کالا، از آنها درخواست چاپ برچسب کنید. دیجی‌کالا هر برچسب را به ازای مبلغی چاپ کرده و بعد از صدور صورت‌حساب کسر خواهد کرد.

شما می‌توانید برچسب را به صورت آنلاین چاپ کرده یا دانلود و ذخیره کنید.

نظر ما این است که حتماً برچسب را از پنل و در لحظه چاپ نمایید. زیرا با این روش، برچسب با فونت Iransans شده و بسیار واضح و رنگین خواهد بود. در صورتی که برچسب دانلود شده را چاپ کنید، فونت به Yamahan تغییر یافته و ظاهر نامناسب و ناخوانایی پیدا خواهد کرد.

مزایای پرینتر لیبل‌زن

  • سرعت بالای چاپ لیبل و صدور فیش، که باعث محبوبیت این دستگاه در میان فروشندگان و رضایت مشتریان شده است.
  • این نوع پرینتر نیازی به شارژ و خدمات خاص ندارد و می‌تواند مدت طولانی برای شما کار کند.

بنابراین، استفاده از این پرینترها به مراتب به صرفه‌تر از تهیه لیبل در انبار دیجی‌کالا خواهد بود.

ریبون

ریبون نوار جوهری است که ممکن است رنگ یا جنس متفاوتی داشته باشد و جهت چاپ روی برچسب به کار می‌رود.

کیفیت ریبون مورد استفاده با کیفیت چاپ برچسب‌ها ارتباط مستقیم دارد. بنابراین تلاش کنید از ریبون‌های با کیفیت استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیبل کالاهای فروشنده، می‌توانید مقاله‌ی لیبل نارنجی دیجی‌کالا را الورول مطالعه نمایید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله ، خلاصه‌ای از توضیحات حول دو نوع برچسب نارنجی و نقره‌ای کالاهای دیجی‌کالا، قوانین و فرآیند تهیه و چاپ برچسب و تحویل آنها به مارکت‌پلیس یا مشتری را ارائه کرده‌ایم. برای مطالعه‌ی جزئیات بیشتر از تغییرات اجزای برچسب نارنجی جدید دیجی‌کالا به سایت دیجی‌کالا مراجعه کنید.

این برچسب کوچک نارنجی یکی از عوامل کلیدی در عملیات فروش در مارکت‌پلیس و معرف محصولات شما است. با تهیه و الصاق این برچسب‌ها به محصولات، می‌توانید از خطر مفقودی، مرجوعی یا آسیب رسیدن به آنها جلوگیری نمایید.

سوالات متداول (FAQ)

  • چرا برچسب نارنجی اهمیت دارد؟ برچسب نارنجی در واقع هویت کالای شما را مشخص می‌کند و کیفیت دریافت و ارسال کالا را افزایش می‌دهد.
  • چگونه می‌توان برچسب را آنلاین چاپ کرد؟ می‌توانید از پنل فروشندگی خود به بخش مدیریت محموله‌ها رفته و گزینه چاپ لیبل را انتخاب کنید.
  • یک برچسب نقره‌ای چه کاربردی دارد؟ برچسب نقره‌ای برای کالاهایی که مستقیماً توسط دیجی‌کالا به فروش می‌رسد استفاده می‌شود.
  • چه ویژگی‌هایی در ریبون باید مد نظر قرار بگیرد؟ کیفیت ریبون باید بالا باشد زیرا بر کیفیت چاپ برچسب تاثیر مستقیم دارد.
  • چرا بهتر است برچسب را خودتان چاپ کنید؟ چاپ مستقیم از پنل فروشندگی، وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به چاپ برچسب‌هایی که دانلود شده‌اند دارد.

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ