راهنمای سفر به مسکو

راهنمای سفر به مسکو

مسکو پایتخت روسیه، پهناورترین کشور دنیاست که در اوراسیا قرار دارد. روسیه به خاطر وسعت اراضی با قاره‌ی آمریکا چهار کیلومتر فاصله‌ی دریایی دارد. به همین سبب می‌توان تنوع زیستی و اقلیمی متفاوتی در آن دید. مسکو از کلمه‌ی  رود موسکوا گرفته شده است. ( گرات ماسکوف) به معنای شهر کنار رود مسکو است. مسکو پرجمعیت‌ترین شهر هم در روسیه و هم در قاره‌ی اروپا است. در بخش‌های بعدی، راهنمای سفر به مسکو به طور خلاصه اطلاعات لازم و ضروری را جهت آشنایی و سفر به مسکو در اختیار شما قرار می‌دهد.

مختصری در مورد مسکو

مسکو در روسیه‌ی اروپایی قرار گرفته و در سرشماری سال ۲۰۱۸ بیش از دوازده و نیم میلیون نفر جمعیت داشته است. مسکو مهم‌ترین مرکز سیاسی، تاریخی، اقتصادی و فرهنگی روسیه است. دانشگاه‌ها، موزه‌ها، متروها، قصر و کلیساهای معروف آن از شهرت جهانی و تاریخی برخوردار است. برای اثبات این موضوع می‌توان به قلعه‌ی باستانی کرملین اشاره کرد. رئیس جمهور فعلی روسیه، آقای پوتین اکنون در این قلعه زندگی می‌کند و ملاقات‌های مهم سیاسی در این مکان شکل می‌گیرد. مردم مسکو به زبان روسی صحبت می‌کنند و پول رایج آن‌ها روبل است.

آب و هوای مسکو

راهنمای سفر به مسکو به طور کلی این موضوع را بیان می‌کند که روسیه کشوری سردسیر است. نزدیکی به قطب شمالی و سیبری و قرار گرفتن در قسمت شمالی کره‌ی زمین باعث شده روسیه زمستان‌های سرد و طولانی، و تابستان‌های گرم و کوتاه داشته باشد. در فصل زمستان دمای شهر مسکو حتی به منفی ۳۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانه هستید فصل زمستان زمان خوبی برای سفر است. بهترین زمان برای سفر به مسکو تیر و مرداد ماه است. چنانچه در فصل تابستان به مسکو سفر می‌کنید برای احتیاط لباس گرم همراه خود داشته باشید.

مکان های گردشگری در مسکو

به غیر از کاخ مهم کرملین که شرح آن داده شد، مسکو قلعه‌ها و پارک‌هایی دارد که همواره مورد توجه گردشگران از همه جای دنیا می‌باشد. کلیسای سنت باسیل واقع در میدان سرخ، کلیسای جامع مسکو است. در سال ۱۹۹۰ این کلیسا به همراه کاخ کرملین به عنوان میراث‌های جهانی یونسکو به ثبت رسیده. میدان سرخ یکی از معروف‌ترین میدان‌های جهانی است. در این میدان کاخ کرملین و کلیسای سنت باسیل قرار دارد، شاهراه‌های مسکو به این میدان منتهی می‌شود. راهنمای سفر به مسکو در ادامه به طور مختصر شما را با چند مکان مهم دیگر آشا می‌سازد.

راهنمای سفر به مسکو

تئاتر بولشوی

سالن تئاتر بولشوی از مهم‌ترین تالارهای فرهنگی هنری روسیه است. این تالار در سال ۱۷۶۶ میلادی به فرمان کاترین کبیر، در شهر مسکو ساخته شد، معماری و هنر روسی اروپایی در این تالار به زیبایی تمام به تصویر کشیده شده است.

کلیسای جامع دورمیشن

کلیسای دورمیشن در سال ۱۳۲۶ پایه‌گذاری شده و یک قرن بعد یعنی در سال ۱۴۷۰ توسط معمار مشهور ایتالیایی به نام آریستوتل به سبک رنسانس باز طراحی شد. تاج گذاری‌های مهم، مراسم مهم سیاسی و آیینی در این کلیسا برگذار می‌شد. در طول تاریخ اتفاقات بسیاری برای این کلیسا رخ داده است.

پارک گورکی

راهنمای سفر به مسکو پیشنهاد می‌کند اگر می‌خواهید هم قدم بزنید و هم ترکیب طبیعت و فرهنگ را ببینید از پارک گورکی دیدن نمایید. پارک گورکی یه پارک فرهنگی و سرگرمی است که در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد. نام پارک به افتخار ماکسیم گورکی، نویسنده و پدر رئالیسم سوسیالیسم، چنین نامگذاری شده است. این پارک با ۱۲۰ هکتار وسعت در نزدیکی رود مسکوا قرار دارد.

باغ الکساندر

اولین پارک عمومی در شهر مسکو است. این پارک از سه باغ جداگانه تشکیل شده و در کنار دیواره‌های غربی کرملین به وسعت ۸۵۶ متر وسعت دارد. در این باغ بناها و نمادهای تاریخی متعددی وجود دارد که فرهنگ روسیه و مردم شهر را معرفی می‌کنند. باغ الکساندر در سال ۱۸۲۳ تاسیس شده و هر روزه در تمام طول سال باز می‌باشد.

در قسمت آخر از این بخش به صورت اجمالی چند مکان مهم دیگر را معرفی می‌کنیم: اقامتگاه کولومنسکو، نگارخانه‌ی ترتیاکوف، موزه‌ی هنرهای زیبای پوشکین، موزه‌ی ملی مسکو، کلیسای جامع مسیح منجی و…

در مسکو مترو گردی کنید

برای صرفه جویی در هزینه‌ها راهنمای سفر به مسکو مترو گردی را توصیه می‌کند. ایستگاه‌های مترو در مسکو یکی از زیباترین و هنری‌ترین ایستگاه‌های جهان است. اولین ایستگاه مترو به گونه‌ای ساخته شده که بزرگی و اقتدار کمونیست را نشان دهد. دیوارهای مرمر، تزئینات مرمر، چلچراغ‌ها، مجسمه‌ها، گچ‌بری‌های داخل ایستگاه‌ها موزه‌ی مسافران است. امروزه ایستگاه‌های مترو در مسکو به عنوان چاذبه‌ی گردشگری شناخته شده و مورد بازدید قرار می‌گیرد.

چه غذاهایی در مسکو معروف است؟

روسیه علاوه بر پیشینه‌ی تاریخی، پیشینه‌ی آشپزی و دستور پخت‌های مخصوص خودش را دارد. غذاهایی که ریشه‌اش در فرهنگ و آداب غذایی مردم روس است. در روسیه استفاده از نمک و روغن به کمترین مقدار ممکن رایج است و البته غذاهای مقوی و لذیذی طبخ می‌کنند. راهنمای سفر به مسکو به شما پیشنهاد می‌دهد نام غذاهای زیر را به یاد داشته باشید و در سفر خود از آن‌ها لذت ببرید:

راهنمای سفر به مسکو

سوپ برش

برش سوپ مخصوصی است که مواد آن را سبزی، سیب زمینی، گوشت گاو، کلم و چغندر تشکیل داده و در روزهای سرد زمستان واقعا لذیذ است. این سوپ قرمز رنگ با نان سیر یا نان چاودار میل می‌کنند.

شیشلیک

این غذای محبوب در خیلی از کشورها، مثل ایران طرفداران خودش را دارد. برای طبخ شیشلیک روسی از گوشت بره استفاده می‌شود. در بین تکه‌های گوشت، هنگام سیخ کردن از تکه‌های چربی و ماهی یا انواع سبزیجات مانند فلفل، و گوجه قرار می‌دهند. در بازارچه‌ی محلی به نام Izmailovsky می‌توانید شیشلیک‌های مخصوص را نوش جان کنید.

استروگانوف

استراگانوف یک غذای اصیل روسی است که امروزه به یک غذای بین‌المللی تبدیل شده. گوشت شکار، خامه‌ی ترش و قارچ‌های روسی، از مهم‌ترین دلایلی است که این غذا در روسیه بسیار خوشمزه‌تر از سایر کشورهاست.

کلام آخر

راهنمای سفر به مسکو در این بخش به طور خلاصه نکات مهمی را برای یک سفر دلپذیر خدمت شما ارائه می‌دهد. ابتدا باید گفت که بهترین مسیر برای سفر به مسکو پرواز مستقیم تهران به مسکو است. اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید باید بدانید بارش باران در این فصل زیاد است. در مکان‌های شلوغ مواظب وسایل خود باشید. در آخر سفر خوشی را برای شما آرزومند هستیم.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها