جوانترین تریپل دابل ها در NBA

مترجم: فاطمه‌ کیانی

 

 

یک تریپل دابل در فدراسیون بسکتبال ملی (NBA ) زمانی است که یک بازیکن با موفقیت رکورد دو رقمی را در حداقل سه تا از پنج دسته بندی های آمار اصلی بازی بسکتبال ثبت کند. این دسته بندی ها شامل امتیاز، ریباند، اسیست، استیل و ضربات مسدود شده (Blocked shots ) می باشد. با این حال رایج ترین تریپل دابل ها در NBA فقط به سه دسته اول از پنج دسته اصلی اشاره دارد. گرفتن تریپل دابل در یک بازی NBA فوق العاده سخت است چیزیکه نیازمند این است که شما در اوج قدرت بدنی خود باشید. آن همیشه یک دستاورد باورنکردنی برای هر بازیکن بسکتبال است که یک تریپل دابل را ثبت کند و نام خود را در میان اسطوره های بازی مهر کند.
در اینجا هشت تا از بازیکنان برتر جوان NBA وجود دارند، کسانی که موفق به ثبت رکورد در تاریخ NBA شده اند.

 

۸. لمار اودم (Lamar Odom)

متولد: ۶ نوامبر، سال ۱۹۷۹
تیم: لس آنجلس لیکرز
(Los Angeles Lakers)
ثبت تریپل دابل در تاریخ: ۳۰ دسامبر، سال ۱۹۹۹
سن در زمان ثبت رکورد: ۲۰ سال و ۵۴ روز

 

لمار اودم تریپل دابل خود را در بازی بین کلیپرز Clippers و راکتس Rackets در سال ۱۹۹۹ ثبت کرد. در طول بازی، لمار اودم با انجام بازی خارق‌العاده خود و درگیر کردن سایر بازیکنان هوش بالای بسکتبالی خود را به نمایش گذاشت. اگرچه کلیپرز این بازی را باخت، رکورد لمار اودم از او جوانترین تریپل دابل را ساخت که تا آن زمان در NBA وجود داشت. او بازی را با رکوردی خیره کننده با ۱۰ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۰ اسیست به پایان رساند.
اگرچه حرفه اودم به خوبی شروع آن به پایان نرسید ولی رکورد او به عنوان اثباتی از دانش عالی او از بازی خواهد درخشید. در طول دوران حرفه ای او، لمار اودم ۹۶۱ بازی انجام داده است که به طور میانگین ۱۳.۳ امتیاز، ۸.۴ ریباند و ۳.۷ اسیست را در هر بازی شامل می شود.
آیا می دانستید که؟
او یکی از تواناترین بازیکنان تاریخ NBA محسوب می شود. او بیش از ۱۲ آمار تریپل دابل را در سرتاسر حرفه خود به ثمر رسانده است.

 

۷. لبرون جیمز (LeBron James )

متولد: ۳۰ دسامبر، سال ۱۹۸۴
تیم: لس آنجلس لیکرز
(Los Angeles Lakers)
ثبت تریپل دابل در تاریخ: ۲۲ ژانویه، سال ۲۰۰۵
سن در زمان ثبت رکورد: ۲۰ سال و ۲۲ روز

بی شک، لبرون جیمز، یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال NBA به خود دیده است. به خاطر شمار بسیاری از پدیده‌هایش ، از او به عنوان اسطوره زنده بازی یاد می شود. او در حال حاضر در هر دو جایگاه هفتم و هشتم لیست بازیکنانی قرار دارد که جوانترین تریپل دابل را در NBA ثبت کرده‌اند. دومین آمار تریپل دابل او در بازی مقابل ” گلدن استیت واریرز” Golden State Warriors به دست آمده است. لبرون، در جوانی یعنی ۲۰ سالگی، نقش یک رهبر در ترکیب Caves را بر عهده داشت. تنها در دومین فصل خود در NBA، لبرون موفق به ثبت تریپل دابل با ۲۸ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۱۰ اسیست شد که منجر به پیروزی تیمش با امتیاز ۱۷ شد.
آیا می دانستید که؟
لبرون جیمز در هر دو بازی اول و دوم خود در دومین فصل NBA یک تریپل دابل به ثمر رساند و پیروزی برای Cavaliers بوقوع پیوست به خاطر اینکه هر دو تریپل دابل رکوردشکنی بودند.

 

۶. لبرون جیمز

(LeBron James)
متولد: ۳۰ دسامبر، سال ۱۹۸۴
تیم: لس آنجلس لیکرز
(Los Angeles Lakers)
ثبت تریپل دابل در تاریخ: ۱۹ ژانویه، سال ۲۰۰۵
سن در زمان ثبت رکورد: ۲۰ سال و ۱۹ روز


لبرون جیمز دوبار در لیست قرار گرفت و تریپل دابل برجسته او در اولین بازی فصل دوم NBA رخ داد. بازی بین کلیولند کاوالیرز (Cleveland Cavaliers ) و پورتلند تریل بلیزرز ( Portland Trail Blazers) که یک مسابقه فشرده بود که در نهایت به لطف عملکرد استادانه اسطوره زنده، آن بازی به Cavs رسید. لبرون با کسب ۲۷ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ اسیست برنده مسابقه برای Cavs شد و رکورد خود را به عنوان جوانترین بازیکنی که تا آن زمان موفق به گلزنی تریپل دابل شده بود ثبت کرد. او بیش از ۱۰۰۰ بازی در کارنامه خود دارد و به طور میانگین ۲۷.۱ امتیاز، ۷.۳ ریباند و ۷ اسیست را شامل می شود.
آیا می دانستید که؟
لبرون جیمز در تمام دوران حرفه ای خود بیش از ۱۰۰ آمار رکورد تریپل دابل را ثبت کرده است.

 

۵. لونزو بال (Lonzo Ball )

متولد: ۲۷ اکتبر، سال ۱۹۷۷
تیم: شیکاگو بولز
(Chicago Bulls)
ثبت‌ تریپل دابل در تاریخ: ۱۱نوامبر، سال ۲۰۱۷
سن در زمان ثبت رکورد: ۲۰ سال و ۱۵ روز

 


ستاره لیکرز، لونزو بال، با ثبت جوانترین تریپل دابل در NBA، سال ۲۰۱۷ در سن بیست سالگی از لبرون جیمز (LeBron James ) پیشی گرفت. بال با کسب ۱۹ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۲ اسیست در بازی مقابل باکس رکورد خود را ثبت کرد. اگرچه حداقل می توان گفت که عملکرد او فوق العاده بود اما تریپل دابل او در بازی که منجر به باخت شد به دست آمد و طبیعتا، بال بعد از بازی از این موضوع خیلی خوشحال نبود. او پس از بازی به رسانه ها گفت که رکوردش برای او اهمیتی ندارد زیرا تیمش بازی را باخته است. او ۸ تریپل دابل در کارنامه خود دارد.
آیا می دانستید که؟
تریپل دابل او شامل ۳ استیل (توپ ربایی) و ۳ بلاک (سد کردن مسیر پیشروی ) است. از سال ۱۹۸۳_۸۴ همه این پنج آمار روی هم در هیچ بازی به این شکل ظاهر نشده بود.

 

۴. لوکا دانچیچ (Loka Doncic )

متولد: ۲۸ فوریه، سال ۱۹۹۹
تیم: دالاس ماوریکس
(Dallas Mavericks)
ثبت تریپل دابل در تاریخ: ۲۱ ژانویه، سال ۲۰۱۹
سن در زمان ثبت رکورد: ۱۹ سال و ۳۲۷روز


لوکا دانچیچ هنوز یکی از بازیکنان در تاریخ NBA است که دارای چندین آمار تریپل دابل در رتبه بندی NBA است. لوکا در سال ۲۰۱۸ بخشی از لیگ شد و با عملکردهای شگفت انگیزش تبدیل به موفقیت کنونی شد. اولین تریپل دابل او در سال ۲۰۱۹ مقابل تیم میلواکی باکس (Milwaukee Bucks ) رخ داد. از آنجائیکه، این تریپل دابل در بازی رخ داد که تیم آنها بازنده شد دانچیچ بعد از بازی شادمان نبود. تریپل دابل او شامل ۱۸ امتیاز، ۱۱ ریباند و ۱۰ اسیست می باشد.
آیا می دانستید که؟
درحالی‌که لامار اودم (Lamar Odom ), لبران جیمز (LeBron James) و لونزو بال(Lonzo Ball ) ممکن است در فهرست هشت بازیکن برتر قرار بگیرند، لوکا دانچیچ دارای چهار آمار تریپل دابل جداگانه است که در نقاط چهارم، پنجم، ششم و هفتم تاریخ NBA نشسته است.

 

۳. مارکل فولتز (Markelle Fultz)

متولد: ۲۹ مه(می)، سال ۱۹۹۸
تیم: اورلندو مجیک
(Orlando Majic)
ثبت تریپل دابل در تاریخ: ۱۱ آوریل، سال ۲۰۱۸
سن در زمان ثبت رکورد: ۱۹ سال و۳۱۷ روز


مارکل فولتز رکورد جوانترین تریپل دابل را در تاریخ NBA در سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند. جالب است که او این رکورد را در طول سالی به ثبت رساند که دچار مصدومیت بود. او همچنین اولین نوجوان در NBA بود که این کار برجسته را ثبت کرد.
عملکرد رکورد شکنی فولتز در مقابل تیم میلواکی باکس (Milwaukee Bucks) شامل ۱۳ امتیاز، ۱۰ ریباند و ۱۰ اسیست بود. بازیکن اورلندو مجیک به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ NBA در نظر گرفته شده است. هرچند، قبل از اینکه او بتواند پتانسیل واقعی خود را تشخیص دهد، صدمات متعددی را متحمل شد که باعث تاخیر قابل توجهی در حرفه او و همچنین در پیشروی او برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ NBA شد. رکورد او سه سال بعد توسط شخصی شکسته شد و آن کسی نبود جز لاملو بال.
آیا می دانستید که؟
مارکل فولتز اولین و تنها تریپل دابل است که با شکستن رکورد جوانترین تریپل دابل تاریخ ساز بوده است و او این رکورد را برای سه سال متوالی حفظ کرد.

 

 

۲. لاملو بال (LaMelo Ball)

متولد: ۲۲ اوت، سال ۲۰۰۱
تیم: چارلوت هورنتس
( Charlotte Hornets)
ثبت تریپل دابل در تاریخ:
۲۹ ژانویه، سال ۲۰۲۱
سن در زمان ثبت رکورد:
۱۹ سال و ۱۴۰ روز

 


لاملو بال قهرمان حاکم در لیست جوانترین تریپل دابل ها باقی ماند رکوردی که برای مدت طولانی ثبت شده بود. رکورد او به تازگی در سال ۲۰۲۲ شکسته شد.
ستاره چارلوت هورنتس زمانیکه مقابل تیم آتلانتا هاوکس( Atlanta Hawks) موفق به کسب ۲۲ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۱۱ پاس گل شد، در حالیکه فقط ۱۹ سال و ۱۴۰ روز داشت. عملکرد فوق‌العاده او باعث شد که تیمش با امتیاز ۱۱۳_۱۰۵ برنده مسابقه شود.
لاملو بال تاثیر بسزایی روی لیگ گذاشت درحالیکه جزو بهترین بازیکنان تاریخ NBA محسوب نمیشد.
آیا می دانستید که؟
لاملو بال تنها دارای یک تریپل دابل در دوران حرفه ای خود در NBA است. او همچنین برترین بازیکن تازه کار سال NBA هم بوده است.

 

۱.جاش گیدی (Josh Giddey)

متولد: ۱۰ اکتبر، سال ۲۰۰۲
تیم: اوکلاهما سیتی تاندر ( Oklahoma city Thunder )
ثبت تریپل دابل در تاریخ:
دوم ژانویه، سال ۲۰۲۲
سن در زمان ثبت رکورد:
۱۹ سال و ۸۴ روز


جاش گیدی از تیم اوکلاهما سیتی تاندر جوانترین بازیکن ثبت تریپل دابل در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا(NBA) است. او این رکورد را در دومین روز سال ۲۰۲۲ ثبت کرد.
گیدی رکورد خود را در بازی بین تیم های اوکلاهما سیتی تاندر و دالاس ماوریکس(Dallas Mavericks) ثبت کرد. با اینکه تیم تاندر بازی را با امتیاز ۹۵_۸۶ مقابل ماوریکس باخت اما جاش گیدی با کسب ۱۷ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۴ اسیست (پاس منجر به گل) تاریخ ساز شد. رکورد او همچنین ۴ استیل(توپ ربایی) را شامل می شد.
دیوانه کننده ترین بخش این که جاش با گلزنی فقط در ۴ دقیقه باقی مانده به پایان بازی تاریخ ساز تر شد.
آیا می دانستید که؟
جاش گیدی از لاملو بال (Lamelo Ball) آخرین قهرمان حاکم در لیست جوانترین بازیکنان گلزن تریپل دابل NBA، پنجاه و شش روز جوانتر است.
هر دوی آنها بال و گیدی قبل از اینکه به NBA بپیوندند برای لیگ ملی بسکتبال استرالیا بازی می کردند.

 

 

 

 

 

 

منبع LDEST.ORG
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها