آشنایی با قلعه بنگلور

قلعه بنگلور از قلعه ویندزور انگلیس در سال ۱۸۸۷ میلادی الهام گرفته شده است. این کاخ یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم بنگلور به شمار می‌رود.

بنگلور شهری بزرگ و مهم در هند است که با جمعیتی بیش از شش میلیون و دویست هزار نفر، هفدهمین شهر پرجمعیت دنیا محسوب می‌شود. این شهر در جنوب هند واقع شده و مرکز ایالت کارناتاکا است. بنگلور به دلیل باغ‌های زیبا و سرسبزش، لقب «شهر باغ‌ها» دارد. شهر بنگلور از لحاظ اقتصادی نیز یکی از مراکز عمده صنعتی هند است و صنایع مختلفی چون هواپیماسازی، ماشین‌سازی، مخابرات، الکتریکی، لوازم چاپ، چرم‌سازی، شیشه‌سازی، داروسازی، دخانیات، نساجی، چینی‌سازی و بیش از ۱۰۰ شرکت رایانه‌ای در تولید نرم افزار و سخت افزار فعالیت دارد. بنگلور همچنین به عنوان قطب فناوری اطلاعات هند شناخته می‌شود و به «سیلیکون ولی هند» نیز معروف است. این شهر با وجود تکنولوژی و فناوری جدید، مدرن‌ترین شهر هند محسوب می‌شود. بنگلور همچنین دارای مترو و دانشگاه‌های ممتاز است و از لحاظ آموزشی و پژوهشی نیز یکی از مراکز مهم کشور هند است.
شهر بنگلور مکان های دیدنی زیادی دارد که قلعه بنگلور یکی از آنهاست.

معماری زیبای قلعه بنگلور

معماری قلعه بنگلور ترکیبی از سبک‌های تودور و گوتیک است که حکاکی‌های پیچیده، کارهای چوبی و عظمتی را به نمایش می‌گذارد که یادآور معماری قرون وسطی انگلیسی است. این کاخ که شبیه کپی قلعه ویندزور در انگلستان است، به دلیل فضای داخلی مجلل، مبلمان منحصر به فرد و اهمیت تاریخی خود مشهور است و با میراث غنی و ارتباطات فرهنگی خود بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. این کاخ که توسط جی. گرت ساخته شده است به عنوان یکی از بناهای تاریخی برجسته بنگلور است که نگاهی اجمالی به عظمت دوران گذشته دارد و به عنوان مقصدی فریبنده برای علاقه مندان به تاریخ است. ظرافت معماری کاخ، با اهمیت تاریخی و پیوندهایی که با سینمای کانادا دارد، آن را به مکانی جذاب برای گردشگران و دوستداران سینما تبدیل کرده است.

قلعه بنگلور یکی از کاخ‌های زیبا و منحصر به فرد بنگلور است که دارای معماری به سبک تودور می‌باشد.

کاخ بنگلور یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته در بنگلور، هند است. این کاخ در سبک معماری تودور، که از انگلستان آمده است، ساخته شده است. معماری آن با نقش و نگار، قرنیز و چوب کنده کاری شده و جلوه زیبایی دارد. کاخ بنگلور به خاطر اسباب‌بازی‌های پرشده پادشاهان، مبل‌های بی‌نظیر و بسیاری چیزهای دیگر که به‌خاطر ارتباط تاریخیشان معروف هستند، مشهور است.این کاخ در قلب شهر بنگلور قرار دارد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر باز است. کاخ بنگلور به دلیل ساختارش که بیشتر از چوب ساخته شده و با نقاشی‌های زیبا تزئین شده است، از جاذبه‌های دیدنی بنگلور به حساب می‌آید. بسیاری از فیلم‌های کانادایی در این مکان فیلمبرداری شده‌اند، بنابراین برای همه افرادی که عاشق سینما هستند، دلیل محکمی برای بازدید از کاخ بنگلور وجود دارد.کاخ بنگلور به عنوان یک بنای تاریخی، فرصتی برای یادگیری از گذشته ارائه می‌دهد و برای هر کسی که عاشق تاریخ است، جاذبه‌ای است که دوست خواهد داشت.

بخش های مهم قلعه بنگلور

بخش های مهم کاخ بنگلور عبارتند از:
باغ سرسبز: کاخ بنگلور توسط ۴۳۰ هکتار باغ سرسبز احاطه شده است که محل برگزاری چندین کنسرت، نمایشگاه و رویداد است.
فضای داخلی سلطنتی: فضای داخلی سلطنتی کاخ به شما نگاهی به نحوه زندگی خانواده سلطنتی می دهد.
برجک ها، مبلمان قدیمی، کنده کاری های چوبی و دیگر عناصر نمادین: این کاخ با در نظر گرفتن سبک معماری تودور ساخته شده است و از قلعه ویندزور انگلستان الهام گرفته شده است. برجک ها، مبلمان قدیمی، کنده کاری های چوبی و دیگر عناصر نمادین کاخ را شگفت زده می کنند.
مکان برگزاری رویدادها: کاخ بنگلور محل برگزاری چندین کنسرت، نمایشگاه و رویداد است.

قلعه بنگلور

بهترین از سراسر وب

[toppbn]
ارسال یک پاسخ