حقایق جالب درباره اساطیر هندو

مذهب هندو قدیمی ترین دینی می باشد که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد. پس تعجبی ندارد که بسیاری از افسانه ها ، عقاید و اساطیر مذهبی آنها بسیار قدیمی باشد. اساطیر هند دارای تاریخ غنی ، شخصیت مبهم، داستان های جنجالی، و ارتباط شگفت انگیز با دنیای مدرن می باشند. هند حماسه های ماندگار و با سابقه طولانی مثل مهباهاترا و رامایانا  دارد. حقایق جالب درباره اساطیر هندو را در اینجا بخوانید.

 

۴.کالی یوگا

کالی یوگا
Kali Yuga

آخرین دوره در چرخه تکرار ماها یوگا، کالی یوگا می باشد که ۴۳۲ هزار سال ادامه یافت. به این دوره عصر آهن نیز گفته می شود. کالی یوگا نشانگر ریاکاری و بی ثباتی می باشد به گونه ای که تابحال نظیر آن وجود نداشته است. طبیعت بشر به مرور با وسوسه گناه فاسد شده و تنها کمی وجدان باقی مانده است.


۳.لعنت

نفرین
The Curses

افسانه لعنت یک تاریخ طولانی در بسیاری از اساطیر دارد. خدایان هندو قدرت زیادی داشتند ولی به ندرت کسی را مورد نفرین قرار می دادند. ولی با این وجود داستان های زیادی درباره نفرین خدایان در اساطیر هندو وجود دارد.


۲.ساتیا یوگا

ساتایا یوگا
Satya Yuga

اسطوره های هند به وضوح می گوید که زندگی از یک چرخه پیوسته و از خلقت و ویرانی (ماها یوگا) عبور می کند. این چرخه خود را در بیش از ۴ دوره مختلف یا یوگاس تکرار می کند. اولین یوگاس ساتیا یوگا می باشد که ۱۷۲۸ هزار سال تداوم داشت. ساتیا یوگا عصر طلایی روشنگری و حقیقت بود. در این دوره مردم به یک ایده آل ذهنی دست یافتند و کارهایشان منطقی و درست بود.


۱.خدایان و الهه ها

Gods and Goddesses

هندوئیسم به دنبال یک سنت فلسفی ست. هندوها چندین خدا را می پرستیدند. در واقع با اشاره به به خطوط خاصی در اسطوره های مقدس هندو ، بسیاری معتقدند که در اساطیر هندو حدود ۳۳۰ میلیون خدا وجود دارد. هر یک از این خدایان و الهه ها نماد یک جنبه از زندگی می باشند. به طور مثال الهه ساراسواتی منبع علم و دانش می باشد و خدای براهما خالق واقعیت است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها