آنچه درباره هرکول باید بدانید!

هرکول (هراکلوس) پسر خدای یونانی، زئوس، بزرگترین قهرمان، خدای یونان و اسطوره رومی بود. او به خاطر ضعف در شرایط جسمانی مورد توجه بود. با وجود زندگی سختی که داشت، به او وعده داده شده بود که تا ابد خدایان کوه المپوس زنده خواهد ماند. آنچه درباره هرکول باید بدانید!

 

۱.نام هرکول یعنی “شکوه هرا”!

اگرچه هرا دشمن سرسختش بود، این لقب  هرکول داده شد. الهه آتنا مثل پدرش زئوس با هرکول مهربان بود. تلفظ های زیادی از اسم او وجود دارد مثل هراکلس، هرکولس، هراکولس، هرکالس و..


۲.هرکول و دو پدرخوانده!

نسل خانواده های اساطیر یونانی خیلی درهم و پیچیده می باشد و هرکول هم از این قاعده مستثنی نیست. او دو پدرخوانده داشت، یکی آمفیتریون ، یک ژنرال تبان، که اصلیتش از ترینس در بخش شرقی پلوپونز بود. دیگری رامانتس یک پادشاه باهوش بود که پسر زئوس و اوروپا بود.


۳.هرکول، مردی خوشتیپ!

بر اساس شواهد هرکولس مردی جوان و عضلانی با صورت ریشو بود. به دلیل پیشنهادات زیادی که از طرف زنان دریافت می کرد، خیلی بداخلاق و وحشیانه برخورد می کرد و نمیتوانست خشم  و رفتارهای متکبرانه خود را کنترل کند.


۴.مگارا اولین همسر هرکول!

مگارا دختر بزرگ گریو پادشاه تیب بود. کریون به خاطر دفاع هرکول از تیب در برابر مهاجمان، دخترش مگارا را به هرکول پیشنهاد داد و ازدواج کردند. انها صاحب سه پسر شدند و نام آنها را کریونتیداس، ترسیماچوس، و دیکون گذاشتند. با وجود علاقه شدید به همسر و فرزندانش، بعد از این که توسط هرا لعنت شد، آنها را کشت.


۵.دوازده سال، دوازده کار!

کارهای او شامل قتل نیمیان لیون، قتل لرنایان هیدرای ۹ سر، گرفتن گوزن طلایی آرتمیس، گرفتن گراز اریمانتیان، تمیز کردن اصطبل آگین در یک روز، کشتار پرندگان استیمفالیا، گرفتن گاو کریتان، سرقت مارس دیومدس، دریافت کمربند هیپولیتا، به دست آوردن هیولای گریون، سرقت سیب های هسپریدس، پس گرفتن سربروس می شود.

 

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
علیرضا حسن طیبی
امتیاز :
     

واح چرا زن و بچشو کشت. بعد یه چیز دیگه. هرکول لود که با مدوسا مبارزه کرد؟

آخرین ویراییش 1 سال قبل توسط علیرضا حسن طیبی