حقایق عجیب و غریب در مصر باستان

مصریان باستان به نشانه های طبیعی اهمیت زیادی می دادند و بیشتر تصمیم گیری هایشان بر این اساس بود. اعتقادات آنها بقدری عجیب و غریب بود که امروزه متهم به خرافه پرستی شده اند. به طور مثال اعتقاد داشتند در زندگی پس از مرگ باید تمامی کالاهای قیمتی را همراه برد، بنابراین اشیا قیمتی و زیور آلات را در مقبره مردگان قرار می دادند. با تاریخ ما همراه باشید تا حقایق عجیب و غریب در مصر باستان را برای شما شرح دهیم..

 

۱. از شترها هرگز برای حمل و نقل استفاده نمیشد! 

شتر در مصر
شتر در مصر

مصریان عاشق حیوانات بودند. این را از آنجا میتوان فهمید که ابدا از شترها برای بارکشی استفاده نمی شد و در عوض بردگان این کار را می کردند. از انجایی که مصر بیابانی بود، شترهای زیاد و قوی داشت و میتوانستند از آنها برای حمل و نقل استفاده کنند ولی اینطور نبود!

الاغ تنها حیوانی بود که برای حمل و نقل کالا ها از قلمروهای پادشاهی مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می گرفت. رود نیل در وسط مصر جریان داشت و مصریان استفاده از آبراهه ها را نیز بلد بودند..


۲.مرده ها نمی مردند!

مردگان مصر باستان
مردگان مصر باستان

مصریان باستان به زندگی پس از مرگ اعتقاد داشتند و مردگان با تمام وسایل قیمتی مثل زیوآلات دفن می شدند. آنها مرده ها را زنده تصور می کردند.  در طول سال برای آنها کالاهای ضروری و آب و غذا می بردند و در آرامگاهشان قرار می دادند. بر اساس باورهای مصریان باستان، مردگان مثل انسان های زنده به آب و غذا نیاز داشتند!


۳.سنت مومیایی کردن!

مومیایی کردن در مصر باستان
مومیایی کردن در مصر باستان

مردم مصر با مومیایی کردن کسانی که دوستشان داشتند، بدن آنها را برای مدت طولانی سالم نگه می داشتند. همچنین از موادی استفاده می کردند تا بدن مردگان بو نگیرد و نپوسد. قبل از مراسم مومیایی مردگان، روده و مغز آنها را بیرون می آوردند ولی قلب را نه! چرا که معتقد بودند روح مردگان بدون قلب می میرد!

آنها به حیوانات اهمیت زیادی می دادند. بیشتر فراعنه مصر سگ و گربه خانگی داشتند و با انها حتی بهتر از برخی انسان ها رفتار می شد. مردم مصر شتر و الاغ خانگی نیز داشتند ولی از آنها برای کار استفاده نمی کردند و ترجیح می دادند بردگان کارهایشان را بکنند. باستان شناسان دریافتند که در برخی موارد، حیوانات نیز مومیایی شده اند و حتی برایشان مقبره ساخته اند!


۴.هرم مصر را ۱۰۰۰۰۰ برده ساختند!

ساخت اهرام مصر باستان
ساخت اهرام مصر باستان

هرم جایی بود که مومیایی های مصر را در آن قرار می دادند. این هرم ها به شکل مثلث های سه بعدی بودند و مقبره مردگان به شمار می رفتند. قبلا گفته می شد ۱۰۰۰۰۰ برده این اهرام مصر را ساختند ولی بعد از تحقیقات بی شمار، دریافتند که تنها ۲۰۰۰۰ برده برای ساخت این هرم بکار گرفته شدند.


۵.موی فرعون مصر نباید دیده شود!

ازیریس در مصر باستان
ازیریس در مصر باستان

اسیریس یکی از مهمترین خدایان مصر باستان بود که همیشه تاج طلایی به سر داشت.  فراعنه مصر به تقلید از او و برای ساختن تصویری مشابه او، از این تاج ها استفاده می کردند تا احترام مردم را جلب کنند. بر این اساس ، این تفکر به وجود آمد که موی فراعنه نباید دیده شود و برخی از آنها حتی با ماسک طلایی ریش هایشان را می پوشاندند. تاج برای تشخیص ملکه، شاه و مردم عادی از یکدیگر بسیار اهمیت داشت.

منبع ancienthistorylists
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها