چه چیزی در مقبره ازیریس یافت شد؟

کشف مقبره ازیریس یکی از بزرگترین اکتشافات باستان شناسی در سال ۲۰۱۵ می باشد. اگر میخواهید درباره ازیریس و این کشف مهم بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید. با تاریخ ما همراه باشید تا چه چیزی در مقبره ازیریس یافت شد؟

 

چه کسی، کجا و چگونه؟ 

ورودی مقبره ازیریس
ورودی مقبره ازیریس

تیمی از باستان شناسان ایتالیایی و اسپانیایی به همراه وزارت اثار باستانی مصر، مقبره ازیریس را در حاشیه غربی رودخانه تیبز در مصر را کشف کرد.


چه چیزی یافتند؟

طرحی از مقبره ازیریس
طرحی از مقبره ازیریس

این آرامگاه ازیریس شامل چندین اتاق می شد و تصویر ازیریس در مرکز این مجتمع حکاکی شده است. معماری این مقبره باشکوه و پیچیده می باشد و آرامگاه خدای مردگان در انتهای آن قرار دارد. این اتاق با تونل ها، راهروها و راه پله های به مجتمع اصلی وصل شده است. این یک اکتشاف خیره کننده است که قرار است به زودی برای بازدید عموم باز شود.


حقیقت چیست؟

ورودی آرامگاه ازیریس
ورودی آرامگاه ازیریس

درواقع راز اصلی درباره این اکتشاف، در رابطه با یک توطئه می باشد. چیزی که تابحال درباره این اکتشاف گفتیم، تنها بخش کوچکی از اصل ماجرا بود. در اصل ما نمیدانیم چه چیزی داخل این مقبره پیدا شده است. باستان شناسان درباره آنچه داخل تابوت پیدا کردند به مردم چیزی نگفتند. و همچنین اطلاعاتی درباره حروف تصویری روی ستون های مجموعه در اختیار ما قرار ندادند. چندین نظریه درباره این مخفی کاری وجود دارد.

یکی از نظریه ها این است که بدن خدای مردگان را پیدا کرده اند. بر اساس افسانه های مصری، ازیریس این قابلیت را داشته که به شکل انسان در بیاید و گفته میشود احتمالا بدن او را داخل تابوت یافته اند. برای کشف واقعیت باید نگاهی به افسانه های مصر باستان بیاندازیم:


اساطیر مصری چه می گویند؟

معبد ادفو، مصر
معبد ادفو، مصر

اسیریس توسط برادرش ست کشته شد و تابوتش را داخل رود نیل انداخت و پس از اینکه جسد او را پیدا کرد ، آن را تکه تکه کرد. همسر ازیریس، ایسیس ، تکه های جسد او را پیدا کرد و کنار هم قرار داد. فقط یک قطعه! از بدن او را پیدا نکرد که از جنس طلا ساخت و روی بدنش قرار داد. ازیریس را با جادو به زندگی برگرداند و از او باردار شد. گفته میشود پسر ازیریس با ست جنگید و ازیریس صلح را به مصر باز گرداند.

هرچند مطمئن نیستیم که در مقبره ازیریس ، جسد او را یافته اند یا خیر ولی در صورتی که این نظریه درست باشد، یکی از مهمترین یافته های باستانی تا به امروز می باشد. اگر جسد ازیریس را پیدا کرده باشند، دوباره مثل زمانی که بر اساس تقویم مایان ها ، آخر دنیا اعلام شد، ترس و وحشت جامعه را فرا خواهد گرفت.

منبع ancientfacts
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها