۵ شخصیت تاریخی که آرامگاه شان گم شده!

در اینجا به معرفی شخصیت های مهم تاریخی، از چنگیز خان مغول گرفته تا اسکندر مقدونی می پردازیم که آرامگاه آنها نامعلوم است. با تاریخ ما همراه شوید تا ۵ شخصیت تاریخی که آرامگاه شان گم شده! را به شما معرفی کنیم:

 

۱.چنگیز خان 

چنگیز خان
چنگیز خان

چنگیز، رهبر مغول بیش از هر شخص دیگری در طول تاریخ قلمرو خود را گسترش داد، ولی اطلاعات کمی درباره شکل و شمایل او، مردن او و حتی جایی که دفن شد، در دسترس است. بر اساس افسانه ها ، پس از درگذشتش در ۱۲۲۷ ، سربازان این خان بزرگ به درخواست او، مراسم تشییع جنازه او را پنهانی انجام دادند و هر کسی که شاهد این مراسم بود را کشتند. آنها با کشتن خودشان، مطمئن شدند که دیگر کسی چیزی نمی فهمد!!! بر اساس روایتی دیگر او در پشت رودخانه ای غیر قابل دسترس دفن شده تا دست کسی به آن نرسد. برای پیدا کردن آرامگاه چنگیز خان از طرف باستان شناسان جوایز زیادی تعیین شد.


۲.ولفگانگ آمادئوس موتسارت

ولفگانگ آمادئوس موتسارت
ولفگانگ آمادئوس موتسارت

وقتی که موتسارت،  این آهنگساز بر اثر یک بیماری مرموز در ۱۷۹۱ درگذشت، جسد او در یک تابوت چوبی قرار داده شد و در یک گورستان بی نام و نشان در سنت مارکس وین بی نام و نشان ، دفن شد. چندین سال آنجا بود تا اینکه در قرن ۱۹ برای ساخت یک آرامگاه جدید، نبش قبر شد و در این روند جسد خرد و خراب شد. حتی مکان آن در گورستان هم گم شده است. یک جمجه در ۱۹۰۲ پیدا شد که ادعا می شد متعلق به موتسارت است ولی هنوز آزامایش های DNA نتوانسته چیزی را اثبات کند.


۳.کلئوپاترا

کلئوپاترا
کلئوپاترا

مدتی بعد از اینکه ، آگوستوس و لژیون های رومی در ۳۰ ق.م به روم حمله کردند، گفته می شود، کلئوپاترا ،این ملکه مرموز نیل، خود را مسموم کرد و مرد. بعد در مقبره ای در نزدیکی اسکندریه دفن شد. مورخان بر این باورند از آنجایی که در زلزله قرن چهار و هشت ، اسکندریه تغییر کرد، این آرامگاه جایی در زیر دریا قرار گرفته است .


۴.آتیلا

آتیلا
آتیلا

آتیلا رهبر قوم هون که در ۴۵۳ ب.م از دنیا رفت، گفته می شود در شب عروسی خود حسابی مست کرده بود و در خواب دچار خونریزی شد. جنگجویان آتیلا که به این رهبر بربر و وحشی خود افتخار می کردند ، او را داخل سه تابوت قرار دادند : یکی طلا، یکی نقره و دیگری آهن. مثل چنگیز خان، این مورد هم مخفی به خاک سپرده شد. کسانی که فهمیدند او کجا به خاک سپرده شده، برای دزدین تابوت نقشه کشیدند و در نهایت به قتل رسیدند. گفته می شود این آرامگاه در مکانی در مجارستان واقع شده، ولی هنوز هیچ اثری از آتیلا و تابوت سه تایی گرانقیمت او به دست نیامده است.


۵.اسکندر مقدونی

اسکندر مقدونی
اسکندر مقدونی

اسکندر  در ۳۲۳ ق.م در بابل مرد . جنگجویان این پادشاه او را در تابوتی از جنس طلا قرار دادند و به اسکندریه فرستادند. کالیگولا در قرن ۱ ب.م، آرامگاه او را غارت کرد. امپراطور رومی سپتیموس سوروس، برای حمایت از آرامگاه آن را در سال ۱۹۹ مهر و موم ساخت. باستان شناسان معتقدند  هنوز قبر اسکندر جایی در اسکندریه قرار دارد ولی برخی دیگر بر این باورند که احتمالا به ونیز، یونان یا جایی در مصر منتقل شده باشد.

منبع history
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها