قبرستان مغول ها قبل از چنگیز خان!

وقتی سخن از تاریخ مغول به میان می آید، نام چنگیز خان به ذهن می رسد و اغلب چیز دیگری از تاریخ و فرهنگ مغول ها نمیدانیم. بهرحال، مدت ها قبل از پیدایش امپراطوری مغول در قرن دوازدهم، این کشور قلمرو بسیاری از پادشاهان باستانی بود. با تاریخ ما همراه باشید تابا  زندگی مغول ها قبل از چنگیز خان! آشنا شوید.

 

گورستان ها در مغولستان از شمال تا جنوب وجود دارند. این قبرها هیچ شباهتی به قبرهای اروپایی ندارد و قدمتشان به ۲۰۰۰ سال پیش می رسد. منطقه Uushigiin Uver دارای حدود ۳۰۰ تا از این آرامگاه ها می باشد که برخی از آنها بیش از ۵ متر عرض دارند و دیواره های دایره ای شکل به قطر ۱۰-۱۵ در اطراف آنها قرار دارد.

هزار سال قبل از چنگیز خان، انسان های نخستین مردگان خود را به این صورت نگاهداری می کردند. آنها اموال مردگان را با آنها دفن می کردند مثل سفال، جواهرات، لباس، سر احشام! و حی در مواردی سر بردگان !! و سپس دور تا دور آنها را با سنگ می پوشاندند.

مقبره چنگیز خان مغول
قبرستانهای قدیمی

در برخی از این قبرها بیش از یک نفر دفن می شد، و اینها نشان دهنده این است که این قوم برای مردگان احترام و عزت زیادی قائل بودند. در این ۱۴ سنگ شاخ گوزنی هم یافت شد که همراه با مردگان دفن شده و هنوز سالم مانده اند..

روی این سنگ ها نمادهای گوزن، خورشید و ماه ، گوسفند، اسب و سلاح حکاکی شده است. روی یکی از این سنگها، عکس زنی روبه جنوب و یک گوزن پرنده بالای سرش حک شده است. این سنگ ها با خاک رس به رنگ قرمز در آمده بودند.

مغول ها
تاریخ مغول ها

باستان شناسان بر این باوردند که مردم دوران باستان از این نقاشی ها منظور داشته اند و آن این بوده که گوزن ها روح مردگان را به زندگی پس از مرگ می برد. این طرح ها نشان میدهد آنها اعتقادات پیچیده ای داشتند

منبع theculturetrip
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها