رئیس شورای ریاستی: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد المنفی، رئیس جدید شورای ریاستی لیبی در جریان گفت‌وگوی تلویزیونی خود خاطرنشان کرد: در سایه ماموریت محول شده به شورای ریاستی ما تلاش خواهیم کرد صلح و آرامش را تقویت کنیم و زمینه را برای حمایت از روند کمیته نظامی ۵+۵ با هدف یکپارچه‌سازی موسسات نظامی بر اساس حرفه‌ای و ملی بودن فراهم سازیم.

المنفی در ادامه افزود: ما به همراه دولت وحدت ملی با ریاست عبدالحمید الدبیبه جهت فراهم کردن شرایط لازم در اسرع وقت برای حل پرونده‌های ضروری مانند مقابله با شیوع ویروس کرونا، فراهم کردن واکسن و نیز دستیابی به راهکاری برای بحران برق از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد، بیشترین تلاش برای ایجاد روند آشتی ملی از طریق ایجاد ساختارها و تأمین نیازهای آن، تحکیم و تقویت ارزش‌های عفو و بخشش و تسامح خواهد بود.

المنفی اظهار داشت: لیبی در آستانه مرحله جدیدی است که در آن ما منتظر تکمیل روند تغییر و تحول دموکراتیک به عنوان یک کشور کارآمد هستیم.

وی همچنین گفت: تمامی تلاش‌هایی که در همه سطوح به کار گرفته خواهد شد به خاطر تحقق هدف عالی یعنی برگزاری انتخابات شفاف و تاکید بر برگزاری آن در زمان مقرر شده ( ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱) به منظور تحکیم اصل انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.

رئیس شورای ریاستی لیبی از جامعه جهانی خواست به تعهدات خود در قبال ملت لیبی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت مانند ممانعت از مداخله‌های منفی خارجی، ممنوعیت واردات تسلیحات، حفاظت از اموال بلوکه شده و ارائه حمایت فنی که این مرحله به آن نیاز دارد، پایبند باشد.

المنفی در پایان عنوان کرد: ما به ایجاد روابط مستحکم خارجی که همکاری، منافع متقابل و احترام به حاکمیت در آن در نظر گرفته شود، چشم امید دوخته‌ایم و با شرکای بین‌المللی خود در راستای هماهنگی در سطوح بالا در خصوص مسائلی که به منزله تهدیدی برای امنیت و ثبات ما هستند، تلاش خواهیم کرد.

پارلمان لیبی روز چهارشنبه در نشستی در شهر سرت با ۱۳۲ رأی موافق از مجموع ۱۳۳ نماینده حاضر در جلسه، به کابینه یکپارچه و ملی الدبیبه رأی اعتماد داد.

لیبیایی‌ها امیدوارند که این اقدام به سالها درگیری مسلحانه در این کشور خاتمه ببخشد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.