اهدای گل به عابران در ازای لحظه‌ای خنده/اردبیل شهر لبخندها می‌شود

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، برای مردمانی که روز به روز با غرق شدن در زندگی ماشینی منزوی‌تر از همیشه در سطح پایینی از شادابی اجتماعی قرار دارند، توجه به تولید نشاط فکری که زاینده ابتکار، خلاقیت و نشاط و امید خواهد بود ضروری است.

 در شرایطی که انزوا، یاس و ناامیدی در دوقدمی جوانان و نوجوانان این سرزمین قرار گرفته و آسیب‌های حاصل از چنین زندگی تلخی در کمین خانواده‌هاست؛ هرگونه اقدامی که باعث تقویت نشاط و افزایش بارقه‌های امید در دل‌های زنگار گرفته جوانان شود مورد نیاز خواهد بود.

کمپین «گامی برای آرامش» در راستای تلاش برای معرفی اردبیل به عنوان «شهر مهربانی‌ها» و «شهر لبخندها» به اجرای طرح مبتکرانه جالبی پرداخته است.

با اجرای طرح «گامی برای آرامش» در اردبیل و اهدا گل به عابران ، نشاندن گل لبخند بر لبان رهگذران خسته از مشکلات سخت اقتصادی التیام‌بخش بخشی از مشکلات و دغدغه‌های فکری خواهد بود.

اهدای گل برای لحظه‌ای لبخند

مبتکر این طرح در گفتگو با خبرنگار «تاریخ ما»، اهدای شاخه گل برای عابران پیاده در ازای لحظه‌ای لبخند را در عین سادگی پیام‌آور صلح، مهر و توجه به نشاط اجتماعی می‌داند.

به گفته عباسی با توجه به اینکه آمار خشونت و نزاع در استان اردبیل از وضعیت چندان مطلوبی برخوردار نیست، در راستای آسیب‌شناسی و کاهش معضل طی جلسات هم‌اندیشی با فعالان اجتماعی و متخصصان روانشناسی، بر تاثیرگذاری این طرح در صورت اجرای مناسب آن تاکید شد.

وی ادامه داد: طرح «گل برای لبخند» در اولین شنبه از هر ماه به صورت خیابانی برگزار شده و در هر برنامه به صورت میانگین نزدیک به دو هزار گل اهدا می‌شود.

مبتکر این طرح از انجام این طرح با هزینه شخصی فعالان اجتماعی خبر داد و اضافه کرد: با وجود اینکه برای اجرای مطلوب طرح‌های مرتبط با نشاط‌ افزایی جامعه قول‌های مساعدی از سوی نهادهای فرهنگی داده شده اما از سوی مسئولان انتظار حمایت‌های بیشتری وجود دارد.

ارزش یک لبخند بیش از هزاران کلمه است

به گزارش خبرنگار «تاریخ ما»، نای بلند شدن در فراز و فرودهای جامعه‌ای که نشاط آن حقیقی و مستمر نباشد وجود نداشته و روشن نگه داشتن چراغ لبخند مولد ابتکار و خلاقیت خواهد بود.

 هرچند کمپین «گامی برای آرامش»، تزریق کننده نشاط حقیقی و مستمر در جامعه نبوده و نیازمند اجرای اقداماتی ماندگار با بازخوردهای به مراتب بهتری هستیم؛ اما باید هرگونه طرحی که برای لحظاتی التیام‌بخش روزمرگی و مشکلات روزافزون زندگی هستند، را غنیمت مرد.

طرحی که شاید برای ثانیه یا دقایقی کوتاه گل لبخند را بر لبان رهگذران خسته از مشکلات سخت اقتصادی نشانده و فارغ از توجه به گذشته یا آینده، یادآور قدردانی از نعمت شیرین زندگی باشد، در روزهایی که با قحطی ابتکار و خلاقیت مواجه هستیم؛ گامی بلند در راستای دستیابی به شهری بانشاط و پویا تلقی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.