مذاکرات مصر و اروپا برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه/ قاهره خواهان گفتگو درباره آتش بس است

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از سایت روزنامه ارم نیوز، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در دیدار با اسون کوپمانس، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در روند صلح خاورمیانه در قاهره بر ادامه همکاری میان مصر و اتحادیه اروپا در دوره آتی برای پیشبرد روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

وی بر اهمیت ایجاد اراده واقعی و فضای مناسب برای احیای فوری روند مذاکرات جهت تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

نماینده اروپا نیز بر ادامه هماهنگی و همکاری با مصر برای پیشبرد روند صلح و اهمیت نقش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه طی دوره آتی تأکید کرد.

از آوریل ۲۰۱۴ روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به دلیل مخالفت این رژیم با توقف شهرک سازی و قبول مرزهای ۶۷ به عنوان اساس مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطین متوقف شده است.

در این راستا شبکه کان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصر بر این رژیم برای ورود به مذاکرات آتش بس با گروه‌های فلسطینی در غزه فشار می‌آورد. مصر خواهان برگزاری مذاکراتی در قاهره طی هفته آتی برای بررسی پرونده آتش بس شده است.

این شبکه اعلام کرد: مصر از اسرائیل خواسته تدابیری را برای اعتمادسازی مثل گسترش مساحت مناطق ماهیگیری یا انتقال پست به غزه یا بازگشایی گذرگاه‌ها اتخاذ کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که از دوشنبه فعالیت شرکت پست در غزه ازسرگرفته می‌شود این نشان می‌دهد که اسرائیل تمایل به ورود به مذاکرات آتش بس دارد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، مصر از این رژیم خواسته گام‌های مهمی را که به پیشرفت در مذاکرات با حماس بینجامد اتخاذ کند. این رژیم نیز از مصری‌ها خواسته در مذاکرات با حماس درباره اسرای بازداشتی اسرائیلی صحبت شود.

این شبکه اعلام کرد، نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی از آرامش و آتش بس با غزه بعد از حملات اخیر راضی است.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.