طرح حزب نتانیاهو در کنست برای یهودی‌سازی شهرهای مختلط

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، سایت العربی الجدید به نقل از رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که حزب لیکود پیش‌نویس قانونی را برای ارائه به کنست تنظیم کرده است که هدف از آن یهودی‌سازی شهرهای مختلطی است که فلسطینی‌های داخل اراضی اشغالی در کنار شهرک‌نشین‌ها در آنها زندگی می‌کنند و این پیش‌نویس در پاسخ به تظاهرات فلسطینی‌ها در این شهرها تهیه شده است.

بر اساس این پیش‌نویس، رژیم صهیونیستی شهرهای مختلط را “مناطق دارای اولویت ملی” اعلام کرده و به ساکنان آنها تسهیلات مالیاتی بزرگی اعطا خواهد کرد. همچنین برای اینکه تنها شهروندان یهود این شهرها از مزایای اقتصادی اعطایی بهره‌مند شوند، در پیشنویس ذکر شده که حق دریافت این مزایا برای کسانی محفوظ خواهد بود که خدمت سربازی رفته‌اند.

این پیش‌نویس در شرایطی تنظیم شده که حزب لیکود و کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت اختلاف سیاسی دارند، کابینه بنت قصد دارد کار بر روی قانون شهروندی را در کنست نیز ادامه دهد، این قانون اجازه نمی‌دهد خانواده‌های فلسطینی ساکن اراضی اشغالی که با دختران فلسطینی کرانه باختری و یا نوار غزه ازدواج کرده‌اند، در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

حیفا، عکا، یافا، اللد و الرمله که شاهد شدیدترین درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و اعضای تشکل‌های تروریستی یهودی بودند، از جمله این شهرهای مختلط هستند.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.