مخالفت دانشگاهیان اردن با حضور هیات آکادمیک امارات در این کشور به خاطر عادی سازی با اسرائیل

به گزارش خبرگزاری تاریخ ما، به نقل از شبکه خبری المیادین، جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی‌های دانشگاه اردن از سمیناری که در دانشکده فناوری اطلاعات دانشگاه ملک عبدالله دوم برگزار شده بود، به دلیل حضور نمایندگانی از دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید امارات برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارج شدند.

این خروج پس از آن اتفاق افتاد که دانشجویان اردنی از همکاری این دانشگاه اماراتی با دانشگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و موسسه اسرائیلی “وایزمن” مطلع شدند.

انجمن‌های دانشجویی دانشگاه اردن با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کردند: ما گروه‌های دانشجویی مخالفت قاطعانه خود را  با میزبانی مدیریت دانشگاه از نمایندگان دانشگاه محمد بن زاید که روابط خود را با اشغالگران اسرائیلی به حالت عادی درآورده، اعلام می‌کنیم.

آنها در ادامه بیانیه خود جذب دانشجویان از چنین دانشگاه‌هایی را اقدامی بر خلاف موضع دانشجویی، مردمی و اسلامی اردن نسبت به مساله عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی دانستند و ضمن تقدیر از دانشجویان و اساتیدی که سمینار را ترک کرده بودند، تاکید کردند: این حرکت ارتباط مردم اردن به مقدسات اسلامی و مساله فلسطین و به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی به هر شکلی را نشان می‌دهد.

همچنین آنها از مدیریت دانشگاه خواستند مسؤولیت این میزبانی را برعهده گرفته، عاملان آن را توبیخ کرده، از دانشجویان رسما عذرخواهی کرده و از هرگونه همکاری در حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از مساله عادی‌سازی اجتناب کند.

در ادامه بیانیه یاد شده تاکید شد: موضعگیری دانشجویان اردن در مقابل هر گونه تلاشی در راستای عادی‌سازی با دشمن ظالم صهیونیستی در تمامی شکل‌های آن، تحت تعقیب قرار دادن کسانی که روابط خود را عادی کرده‌اند و حمایت مستمر از مقاومت فلسطین همیشگی و ثابت است.

رئیس امور دانشجویان دانشگاه اردن نیز اظهار کرد: مخالفت خود را با آنچه در سمینار برگزار شده در دانشکده آی‌تی رخ داد، به دلیل عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنیم، ما به موضعگیری دانشجویانمان که بلافاصله از سمینار خارج شدند، افتخار کرده و بر مخالفت قاطع خود با تمامی شکل‌های عادی‌سازی تاکید می‌کنیم.

از سوی دیگر دانشگاه الهاشمیه اردن سفر هیاتی از دانشگاه امارات را که قرار بود امروز (چهارشنبه) برگزار شود، در پی اقدام گروه‌های دانشجویی و مطالبات آنها لغو کرد.

گروه‌های دانشجویی دانشگاه الهاشمیه اردن نیز با انتشار یک بیانیه رسمی ضمن مخالفت با تبلیغ خیانت به عنوان یک رویکرد و نقطه نظر تاکید کردند: جنبش‌های دانشجویی خاری در گلوی تمامی کسانی هستند که برای نفوذ به آگاهی موسسه‌های آموزشی تلاش می‌کنند.

همچنین دانشگاه آلمانی اردن نیز این سمینار را که قرار بود دانشگاه امارات امروز برگزار کند، لغو کرد.

پایان خبر / تاریخ ما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.